Gå til innhold

Hmmm.. Hva tror dere om fryseegg??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skulle starte med det som skulle være mitt 2 ivf forsøk nå når jeg får mensen på torsdag.

Ringte til Medicus i dag for å få resept på puregonen og orgalutran,

men... de var stengt til den 18!!!

Å da er det jo forsent!

Ringte hjem til min ivf koordinator, som sa følgende;

Hvorfor ikke ta et fryseforsøk istedet?

for da kunne jeg bare ringe å få ultr. på syklusdag 10. ellers måtte jeg vente til neste mnd. jeg har 4 egg på frys.

Så kommer sp.målet mitt: Hva tror dere? Ta sjansen på frys, eller vente? jeg går liksom å innbiller meg at det ikke kommer til å gå med fryseforsøk!

 

på forhånd takk, å varm klem til dere ALLE!!!

 

 

klem fra mutya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har lest at mange har lykkes med fryseegg. Selv fikk jeg ikke nok egg etter 1 forsøk (holdt bare til det forsøket) så jeg er igang med hormonbehandling til ivf 2 nå. Får jeg mulighet til å fryse ned og bruke eggene senere gjør jeg det. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om flere her inne som har fått klaff med fryseforsøk.

Er vell ikke noe værre med det. Overlever eggene tining er de vell like gode som andre?

Litt spes også da. For det evt barnet ;)

 

Er du så heldig å bli gravid, slipper du jo også unødige hormoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskende mange som har lykkes på fryseforsøk, så jeg tror ikke vi skal se bort fra at det kan gå så det suser!

Har selv hatt innsetting på dag 14 og 22 på fryseforsøk, så jeg ville ha fortsatt med Progynova og gjort som koordinator sa, ventet og fått UL etter påske.

Ellers er det vel ikke noen krise å vente en måned heller...

Den som venter på noe godt etc etc...

Lykke til uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. jeg velget fryseforøk på andre forsøk. de satt inn to egg. begge eggene festet seg:) er no 26 uker på vei med tvillinger en gutt og en jente. De sa att det var litt mindre sjanse med fryse egg, men mine gikk det bra med så det er bevis på att det kan gå bra også.....

 

 

Lykke til KLEM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg forstår hva du mener. Jeg har også en "bedre tro" på "ferske" egg...

 

Jeg ble gravid etter innsett av ett ferskt egg, men opplevde senere MA. Så prøvde jeg først ett fryseforsøk med ett egg, det lyktes ikke. Neste gang satt vi inn to egg - det ene festet seg og nå er jeg gravid i 13. uke! Så det kan absolutt gå bra :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg blir så glad for slike tilbakemeldinger!! tusen takk skal dere ha!

Jeg tror jeg går for fryseegg denne gangen,

sikkert bra at kroppen slipper medisinene 2 mnd på rad også!

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan mutya!!!!

 

Jeg tror jeg ville ha ringt Medicus på tirsdag den 18. Det er jo ikke forsent med 2 IVF, for du skal jo ikke begynne med spray ennå??? Jeg begynte iallefall ikke med spray før etter ca 20 dager etter mensstart.

 

Jeg er litt av den formening om at jeg har kjøpt 3 forsøk (og det var jo ganske kostbart) så da ville jeg ha satset alt på de 3 forsøkene og heller hatt eggene på frys til gode... Kanskje til et eventuelt søskenforsøk. Nå har jo ikke jeg vært i den heldige situasjon at jeg har fått fryseegg, men jeg har jo gjort meg noen tanker.

 

Lykke til videre!!!

Påskeklem fra din klinikkmedsøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Paddelora!

 

På Medicus bruker de ikke spray.

Kun puregon og orgalutran. å da starter beh. på 2. syklusdag,

 

altså fredag. så jeg rekker det ikke...

jeg har også 3 forsøk. har brukt 1, men har 4 egg på frys.

er veldig usikker nå..

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør de.

Jeg tar behandling på Medicus og sprayer nå - bruker Synarela.

Dette er mitt tredje forsøk, og alle gangene har jeg brukt spray.

 

Det kan jo hende at de har begynt med noe nytt etter at jeg har startet opp, og at jeg fortsetter med spray fordi det funker på meg???

Kanskje du skal ringe og høre? Kanskje det har noe med "problemet" å gjøre? Vårt problem er dårlig sædkvalitet.

 

Du får uansett ha lykke til med det du bestemmer deg for.

Stor påskeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde heller ikke så stor tro på fryse egg, fikk satt inn to 27 jan, og er nå snart 13 uker på vei med tvillinger :-) så det er absolutt verdt å forsøke. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En liten oppmuntring kommer her fra meg:-)

På det andre fryseforsøket ble datteren min gravid.....,etter mange år med prøving. Så nå "går" jeg her og venter på at det skal bli november....,for da blir æ mormor:-)

Lykke til og God Påske!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da inderlig at mine 2 fryseegg har festet seg - det virker som fryse egg går bra. En i slekten min ble gravid med tvillinger etter fryseegg så jeg tror det er bra, men jeg skjønner hva du mener jeg tviler litt selv.....

 

Lykke til med valget ditt som du sikkert allerede har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...