Gå til innhold

mamic


Melena_23.06.07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du hadde termin 6 april hvis jeg husker korrekt?! Har du født?

 

Fortell, fortell...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Så hyggelig overraskelse at dere følger såpass godt med på meg! :o)

 

Joda, jeg er her fortsatt. Ruger og ruger...

Det stemmer at jeg hadde termin 6. april.

Men her har ikke skjedd noe spennende ennå.

 

Dvs.,

Idag morges kl 05.22 var jeg nokså sikker på at den smerten som vokste seg fram som en bølge i korsryggen og underlivet (omtrent som menssmerter - som jordmor har beskrevet det) var en vee. Men det ble med den ene. Jeg lå jo omtrent klar med stoppeklokka for å ta tiden til neste, men etter en times venting må jeg ha sovna av. Det var nok bare en "øvings-vee". Men artig var det lell!

 

Føler meg temmelig stor og klumpete, men sannheten, når jeg ser i speilet, er jo at jeg bare har lagt på meg 10 kg, og faktisk ikke ser ut så tung som jeg føler meg. Det er lissom bare magen som stikker seg fram.

Ungen har jo begynt å sige litt nedover, så en stund lettet det litt på den galoperende halsbrannen jeg har vært plaget av. Men det ser ut til at denna krabaten har tenkt å bli lang, og bare vokser oppover mot magesekken min i takt med at den siger nedover,,,

Hva annet kan man vente seg når man ønsket seg en laaang donor. Han er 195 cm.....

 

Igår hadde jeg et hyggelig café-treff med Callmebecka, som har termin tre uker etter meg. Det var kjempeartig å bli litt kjent, og vi bare gasset oss i svangerskapets gleder og plager, og klinikker og prossesen og alt det som vi tastes om her.

Anbefaler andre å ordne sånne live treff også. Vi skal treffes igjen senere, når vi begge har klekka.

Klem til deg Callmebecka!

 

Jeg skal til kontroll hos fastlegen min idag kl 11.

Nå ønsker jeg meg at hodet skal ha festet seg. For da kan jeg jo trygt valse omkring og jobbe med veene nå de kommer igang på ordentlig.

 

Så blir det bare å vente og vente. Blir satt opp på overtidskontroll på sykehuset (Bærum) den 20.april, men håper inderlig at jeg slipper å vente så lenge...

Moren min fødte meg(førstefødte) 5 dager over tida (satt igang med lakserolje) og søstera mi fødte sin første ei uke over tida, så jeg krysser fingra for at det er omtrent der jeg også havner.

 

Så skal jeg nok kunngjøre begivenheten når den skjer. Min kjære er ikke den store internettløvinnen, så jeg vet ikke helt om hun har ork til å sette seg inn i denne nettsida, registrere seg og gå inn og taste nyheten til dere...

Så det er mulig at det bare blir taust fra meg noen dager, og at dere ikke får vite noe før jeg kommer hjem fra sykehuset med vidunderet.

 

Kjempekoselig at dere tenker på meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjønnet ville vi ikke vite.

 

1. Noen ganger ser de jo feil på ultralyden.

2. Jeg har tenkt at jeg helt sikkert ubevisst kommer til å kjønnsrollepåvirke ungen altfor tidlig, og har tenkt at jeg ihvertfall kan vente til ungen kommer ut med å sende den slags signaler til den.

3. Hva skal jeg vite det for? Jeg hater rosa og lyseblå klær uansett. Gir du meg det havner det i skuffen eller søpla. Jeg vil ha grønne og lilla og oransje og røde og beige og....

 

Men alle vil jo desperat vite for tida. Og den vordende storebror (7år) har vært ganske fortvilet over oss forstokka foreldre som ikke har villlet vite. For de andre i klassen hans som venter småsøsken veit kjønnet og koser seg med å fortelle det.

 

Folk spør meg "Vet du hva det blir?" og jeg svarer "et barn, ikke en frosk..." :o)

 

Jeg er kjempespent på hvem denne ungen viser seg å være. Men jeg tror ikke det er kjønnet jeg er mest spent på.

Men jeg tilstår at jeg har litt lyst til at det skal være ei jente.

 

Her snør det utenfor vinduet mitt idag. Også vi som hadde tenkt å gå tur på Veritas-stranda og spise på Bølgen og Moi på Hennie Onstad etterpå..... Kan rett og slett bety at vi må se utstillingen istedenfor stranda. Håper det er noe forståelig.

 

Ha en god dag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra Mamic:

 

Fortsatt ikke noe action her....

Går og ruger.

Annenhver dag er jeg iferd med å kjede meg ihjæl av utålmodighet, og annenhver ser jeg lyst på en ny dag og nye muligheter.

Idag er det en god morgen kjenner jeg. Sola skinner, og jeg kjenner at jeg har litt energi i kroppen.

Har vært litt inne på 3.trimestersidene og prata litt med de damene der, om overtid og sånt.

Men det er lissom her jeg føler meg mest hjemme :o)

 

God langfredag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe jeg hadde blitt gal av ikke å vite hva slags kjønn jeg hadde ventet.

Men h*n kommer når h*n er klar for det, men hva tror du at du får?

De fleste har jo gjerne en formening om hva de venter..

 

Neida jeg er ikke nyskjerrig hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trur ikke noe som helst om kjønn.

 

Har lissom ingen "magefølelse" på det med kjønn i det hele tatt.

Mora mi var bombesikker på at det var jente begge gangene hun selv var gravid, og fikk rett begge gangene. Hun hadde litt sånne evner på sånne ting. Hun døde dessverre før jeg rakk å lage dette barnet, så jeg fikk ikke spurt henne om det.

Selv har jeg ikke god nok kontakt med eventuelle sånne evner i meg selv til å kunne si noe som helst om hva jeg føler at det er.

 

De som syns de kan se sånt på en sier til meg at det er jente.

 

Veit bare at jeg har litt lyst til at det kunne være ei jente.

Er jo litt svak for damer selv ;o)

Dessuten så har vi en gutt på syv år fra før her i huset, som har to store fettere på sin biologiske mors side, og på min side vil barnet også få to store fettere i min søsters to sønner. Så det kunne vært artig med et feminint innslag nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...