Gå til innhold

Da ligg søskenbarne mitt på føden .....


skytter83

Anbefalte innlegg

å føder sin 3. unge med eksen min.

Er glad på hennes vegne, men nå synes jeg det er min tur.

Livet kan være ganske urettferdig.

 

Om ikke mensen eller en positiv tester kommer innen den 17. april ringer jeg legen. Ikke hatt annet en spotting i begynnelsen av januar hittil iår. Har vanligvis syklus på 45 til 61 dager. Men er jo snart på 80 dager :(

fertilityfrien trudde jeg først hadde el 5. mars. Å nå 2. april. men idag fjerna den el for andre gang :( Men skjønne ikkje det.

den røde linja er borte ja. men EL og fruktbare dager står fortsatt på samme plass i kalenderen. det gjør også ikm.

Tempen har jo ligget over den røde linja helt siden mulig el. Men nå er linja borte :(

skjønner ingen ting. I følge ladycomp pleier jeg å ha el. men har vært så sløv med å tempe at den kjenner ikke syklusen min helt lengre. Så alle dager er gult frem til tr.

 

Her er adressa mi om noen vil tyde. (EL 2. april) http://www.fertilityfriend.com/home/skytter83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd lenge? Ser ikke ut som du har hatt el nei. Tempen din er jo også ganske svingende, måler du til samme tid hver dag? Er ikke normalt med så lange sykluser, jeg ville bedt legen om å få noe for å forkorte og stabilisere syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil bare si at vi er i akkurat samme situasjon. Har ike hatt mensen siden januar jeg heller. Har vært hos legen jeg, og skal tilbake i slutten av mai - om jeg ikke har fått mensen! Du burde kanskje ta en tur til legen du og.. (hvis du er lei av å vente) Han mente det var ganske normalt, men alikevel er det så døds kjipt å gå å vente! Holdet på bli gal! Hvis jeg ikke har fått det i mai - må legen gjøre noe syns jeg =)

 

Masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble EL fjernet, plassert tilbake og så flyttet forrige pp. Men da EL virkelig kom, så var det ingen tvil. Legger adressen her.

 

http://www.fertilityfriend.com/home/11e6a1

 

Temperaturene mine stabiliserte seg da det nærmet seg den faktiske EL. Ser på temperaturene at det har skjedd hos deg også. Skjønner ikke helt alle symbolene på skjemaet ditt. Har du funnet EL selv? Hvis ikke tror jeg at den kanskje nærmer seg!

 

ingen ekspert jeg da, med kun 1 pp med temping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de symboldene er da jeg hva forkjølt. å hadde litt ondt i ryggen, trøtt å ondt i hode.

 

Jeg hva hos gynekologen på sykehuse i november å fikk innvendig ul av eggstokker og livmor. alt fint. blodprøvene hva også fine. Gyn ville ikke gi mæ noe tabletter. sliter litt med overvekt. holder på å slanke mæ litt. men driver ikke sånn hardkjør så d burde ikke gå utover mensen. men mensen min har jo altid vert uregelmessig. så d hva rart at han mente det. syklusen hva værre før.

 

syklusen min er jo normalt på 45-61 dager.

men da jeg hadde spotta i 11 dager i slutten av desember/begynnelsen av januar begynte jeg med dong quai og slutta å spotte etter 14 dager.

Noen her som mente at syklusen og el kan bli forskyvet siden jeg begynte med dq midt i spotteperioden og ikke etter at jeg var ferdig med en mens.

Vi har ikke brukt prevansjon siden ca oktober 2004.

men har mistanke til en sa for 1 år sia. Vi prøver ikke s¨pesielt med masse råd og hostesaft og slikt da.

 

5-6 dager etter antatt el (før den forsvant) hadde jeg stikkinger og ondt på høyre side. spesielt når æ vridde mæ te ei side og ved bråe bevegelser. men hva ikke el i følge tempen. får vell bare vente å se. å eventuelt ringe legen snart. har fått ny lege no :) å ho e egentlig gynekolog :)

Oi dette ble langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja jeg måler til samme tid hver dag. kl 05.30

mannen min står opp da. derfor d blir så tidlig.

men den retteste tempen vi har (basaltempen) er 06.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som nevnt ikke noen ekspert på hverken temping eller EL

Men da jeg trodde EL var tidligere i syklusen så hadde jeg mange dager med helt tydelige EL-symptomer: Stikkinger nedentil og ømme bryst.

 

Noen her inne nevnte at egget antageligvis forsøkte å slippes, men fikk det ikke helt til så da 'hoppet' liksom eggløsninga fram i tid! Ikke noe moro med lange sykluser. Mine er ikke så lange som dine da, to siste på 53 og 47 dager. Men bruker jo så lang tid på hvert forsøk. blæh

 

Lykke til videre i syklusen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag hadde jeg stikkinger og ondt på venstre side. hmm.

får se om tempen stiger i morgen da. Er ikke lett å forstå seg på dette med syklus og eggløsning.

Hadde mensmurringe igår. Men det kan jeg ha midt i en syklus. Merkelig. Skjønner meg ikke på kroppen min.

 

Takk for svar. Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...