Gå til innhold

Svangerskapsisijas?


Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har det?

Jeg tror jeg har det. Har ikke fått det diagnosert av lege, men jeg tror ganske sikkert at det ikke er bekkenløsning. Det er i hvert fall fryktelig vondt nesover ene låret til tider. Så jeg ikke klarer flytte på meg.

Jeg kunne godt tenke meg å finne ut litt om denne isijasen, men finner ikke noe noen steder. noen som aner om det ståe om det noen steder på nett?

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Sv.sk isjas oppfører seg som vanlig isjas,det er trykk på nerven det går på,hadde det i foriga sv,sk og har hatt det siden (periodevis).

Visst smertene øker på ved do (bommelom) trang og smertene går ned høyre rumpe og ben er det nok stor sannsynlighet for at det er det du har fått ja.....

 

Lykke til med deg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det kanskje det jeg har også da? det er ikke noe godt .. og det blir ikke bedre av å sitte lenge av gangen.. Prøver å bevege meg , og trener jo på kvelden, men det er ganske smertefullt ja..

 

Går til akupunktur- det ser ut til å hjelpe.. i hvertfall litt.. så da skal jeg fortsette med det-- er bar i uke 15 jeg da, så jeg håper det grå over snart.. Au au

 

god bedring klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ha isjas lignende smerter når du har bekkenløsning.jeg har mye av di plagene du har..

lykke til iallefall

 

klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg trodde lenge jeg hadde svangerskapsisjias, men legen min kalte dette for bekkenløsning og at smertene stammer fra bekkenet. Dette fordi mine smerter konsentrerte seg i setemuskelen og ikke førte til smerter ned til legg/ankel, slik isjiassmerter skal gjøre. Smertene er helt vanvittig vonde og fører til at jeg står bom fast og ikke klarer hverken sette meg eller lene meg til noe. Sitter jeg i myk stol eller sofa gjør det bare vondt verre. Jeg er henvist til fysioterapeut for å myke opp muskler i korsrygg og setet. God Påske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg har samme type smerter som du beskriver,intense smerter i setemusklaturen på høyre side. Legen kalte det sv.sk isjas til meg da (en form for bekkenløsning) sa det artet seg på samme måten,at trykket på isjasnerven ble forsterka av graviditeten....ikke lett å bli klok på de legene alltid:-/ Men jeg har som sagt hatt det siden (7 år) da kan jeg ikke skylde på graviditet lenger,men kanskje det som utløste det hos meg. Kjempe lurt å få hjelp med det,er visst ikke så store grep som skal til for å rette på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Man har vel isjiasnerve i både høyre og venstre sete? Slik at man kan ha vondt nedover benstre sete og ben, ikke bare høyre..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for fine svar. Virker som mange leger har forskjellige meninger ja. Legen min har liksom ikke sjekket det, han bare sier at enten er det isijas eller så er det bekkenløsning.

Det gjør i hvert fall fryktelig vondt når det står på, men tror jeg har funnet noe som kan hjelpe meg. En varm dusj, skikkelig varm på låret og nedover. Hvis jeg gjør dette når jeg for eksempel har anstrengt meg litt mye en dag så føler jeg at det hjelper og jeg slipper og våkne om morgnen og nesten ikke komme meg opp av senga.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette, og merker det veldig hvis jeg har gått tur på asfalt. Det er ikke godt, men heldigvis kommer det bare periodevis. Jeg håper det går over når jeg blir litt større og ting bytter litt plass inni der=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei1 som jeg skrev tidligere har jeg vært hos akupunktør-- og kan nå bekrefte at jeg faktisk er blitt bedre.. det er å anbefale ;)

 

jeg skal i hvertfall fortsette med det for å forebygge , når jeg vet det ligger der .. lite tips bare.. nyt påske sola og gå en tur i dag ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...