Gå til innhold

Kan vi skaffe oss...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

marsvin? Jeg mener, jenta mi er allergisk mot egg, nøtter, hund og katt. Hund og katt er veldig lite egentlig. Nå har hun fått så veldig lyst på marsvin, og jeg kjenner at jeg har lyst til å gi henne et. Men er redd hun kan utvikle mer allergi, og astma. Stemmer det? Kan hun bli værre? Hva om hun ikke holder det, bare ser på, og gir det mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du jenta di klarer å la være å kose med marsvinet da?? Dessuten trenger jo dyret å røre på seg, kan ikke sitte i buret hele dagen. Synes du skal la være jeg, men det er nå bare min mening. Tenk om dere må gi det bort igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke ha skaffet et marsvin.

Marsvin og kanin er allergi bomber.

+ at høyet og sagfilsen kan gi utslag.

 

ville ikke ha skaffet det.

DEt kan gjøre ting myyyye verre.

 

få heller tak i et dyr hun kan tåle.

hva med et akvarium, skillpadde osv?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir nok ikke til at jeg tørr å ta sjansen. Vil ikke risikere at hun blir verre. Hun har ikke astma nå, og det ville være dumt å provosere frem luftveisallergi.

 

Til LindaKristin80: Jeg hadde jo selvfølgelig tatt meg av marsvinet. Sett til at det fikk både kos, og mosjon:-) Men det kunne ha endt med at vi måtte ha gitt det bort, det har du rett i. Og jeg vil ikke utsette henne for en eventuell slik sorg, heller.

 

Takker dere begge for svar:-)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på dyrebutikk, og jeg må også skuffe deg å si at marsvin er vanvittig allergifremkallende. Folk reagerer med en gang de tar i smågnagerne når de er litt allergiske. Er nok ikke det beste net, desverre...

 

Dere får kjøpe akvarium og se på fiskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en kusine som reagerer på alt av pelsdyr... Dvs nesten alt. ROTTER tåler hun faktisk! Ikke at jeg anbefaler rotte til ei lita jente da, de passer best til litt eldre barn (eller voksne, har hatt mange selv ehhe) synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...