PrinsessaPåErta Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 Noen som har en god suppeoppskrift? Allt mottas med takk!
*Rutletutt* Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Taco-suppe (til 4 personer) 300 g kjøttdeig 1 stor løk 1 pose tacokrydder 1 ts. timian 4 middels store poteter 1 1/2 liter hønsebuljong. Stek kjøttdeigen. Skrell løken og kutt i småbiter. Bland i kjøttdeigen. Bland i tacokrydder og timian. Skrell potetene og kutt opp i små terninger. Kok opp buljongen i en suppekjele. Kok potetene myke i buljongen i ca 7-8 min. Bland inn kjøttdeigen. La få et siste oppkok før servering. Serveres med brød.
Grigri m/3 gutter Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Hot kyllingsuppe 2 kyllingfileter 1 eple 1 løk 2-3 ss karri litt sukker 2 små bokser tomat i biter 2 terninger grønnsaksbuljong 1 dl vann 1 dl matfløte salt evt. persille Kutt kylling og skrelt eple i omtrent like store biter, ca 2x2 cm. og finhakk løk. Stek (kylling, eple, løk)i litt smør i panne i noen minutter. Ha over i kasserolle og tilsett tomat på boks, buljongterninger, karri, sukker, vann, fløte. Kok opp og la putre i 10 minutter, smak til med salt. Serveres med hakket persille på toppen(kan sløyfes). Hvis du ikke er begeistret for karri kan du kutte ned på mengden, men det er ikke overdøvende karrismak synes jeg. Min favorittsuppe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå