Gå til innhold

Nytt bad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til bad, hva slags fliser, farger etc. Skal bygge hus og planlegger badet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg bittert har fått erfare:

-Du bør ha veldig god ventilasjon om badet er lite.

-Du bør ha varmekabler bak speilene så de ikke dugger

-Du bør bygge en dusj/badekar som er enkel å holde pen (ren) og er hygenisk

-Du bør ha mye oppbevaringsplass som er enkel å komme til: dette inkluderer godt med hyller og skap under vasken (ikke gå for den minimalistiske stilen) samt glasshyller ved speilene

-Håndkletørrer: Helt genialt og fungerer samtidig som en ovn.

Hva jeg er veldig fornøyd med:

-Du bør ikke velge helt hvite fliser, de blir veldig fort stygge: Legg heller melerte fliser (jeg valgte beige terracotta, men om jeg skulle valgt igjen ville jeg hatt rosamelert eller turkismelert for å få litt farge!) Flisene må ikke være glatte (sklifare).

-Mange speil og store speil. Gjør det lett å stelle seg om morgenen og gjør rommet veldig lyst. Jeg murte speilene inn i veggen og det er jeg kjempefornøyd med!

-Ha en benk rundt vasken til å sette fra deg ting på og pynte opp på. Jeg har en krukke med falske orkideér som gjør mye av seg her..

Skrevet

Let litt på nett og les om problematikken med dårlige membraner koblet med utstrakt bruk av gipsplater. Ikke gi deg før entreprenøren går med på å bygge baderomsveggene opp av fuktsikre produkter :)

Skrevet

Takk for gode tips! de skla jeg ta med meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...