Gå til innhold

Noen som har erfaring med brystpumper?


tullejenta

Anbefalte innlegg

Heisann....

 

Sitter å skriver liste over ting vi treng. Prøver å spre de store utgiftene over flere lønninger.

Skal begynne å jobbe igjen to dager i uken ganske raskt, så jeg regner med å måtte pumpe litt. Jobber nært hjemmet så papsen kan komme med babyn så jeg får ammet midt på dagen, men han spiser vel ganske ofte.

 

Noen som har erfaring med elektriske eller håndpumper?

Kanskje jeg må ha begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Noen flere som kan dele erfaringer ev. anbefale merker? Synes det er veldig vanskelig å velge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Ja! Da min sønn ammestreiket og ikke ville tilbake på brystet valgte jeg å pumpe og gi morsmelk på flaske istedet helt til han var ett år. Så jeg har pumpet en god del liter :-) Den første tiden ga jeg overskuddet til sykehuset, derfor fikk jeg låne en stor elektrisk pumpe derifra. Ingen tvil om at denne var det beste jeg kom borti. Men etter at jeg sluttet å gi til sykehuset prøvde jeg den manuelle jeg hadde (avent), men fant fort ut at jeg ikke fikk så mye melk ut med den. Kjøpte derfor en liten elektrisk pumpe av merket Medela på apoteket, den kostet i underkant av 700 NOK og var en kjempegod investering! Fikk adskillig mer melk ut med denne enn med både avent og medela sin manuelle pumpe, i tillegg til at det gikk raskere. Medela sin elektriske går også på battereier, så den er enkel å ta med seg og pumpe med hvor som helst - uten å trenge stikkontakt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med Avent håndpumpe. Det var veldig vanskelig å få det til i starten, og jeg måtte prøve omgjen og omigjen et utall ganger (og sterilisere alle delene mellom hvert forsøk). Ettterhvert gikk det bra, men jeg kan ikke akkurat si jeg anbefaler den. Det er jo i starten man ofte trenger mest å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte også den avent pumpen, men synes det fungerte kjempefint. man må bare ha tålmodighet når man håndpumper for det kan ta lang tid før melken kommer.. jeg skjønte ikke det i beg og gav opp etter et par minutt. så snakket jeg med ei veninne og hun hadde suttet i opp mot 20 min før melken kom. da jeg satte emg i ro og styrte på så kom det til slutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg brukte også avent sin manuelle pumpe, pumpet innomellom fra jenta var vel 2 mnd, og daglig fra hun var 3-5 mnd og puppestreiket. syntes ikke det var så vanskelig å få til, det viktige er vel som det sies over her å være litt tålmodig for det kan ta en liten stund før utdrivningsrefleksen slår inn. har ikke erfaring med elektriske, men synes de ser vonde ut... med den manuelle kan du styre tempoet selv... De manuelle er vel også billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Problemet mitt med Aventpumpen var at jeg ikke klarte å oppnå vakum, uansett hvor nøye jeg satte delene sammen. Da tok ikke pumpen brystet i det hele tatt, og jeg kunne jo ikke godt forvente at utdrivningsrefleksen skulle slå til uten at brystet ble stimulert på noen måte. Var det det samme for dere andre Avent-brukere? Det virker jo ganske slitsomt å sitte 20 min før melken kommer - ubehagelig stilling og masse annet å bruke tiden på.

 

Jeg har en venninne som opplevde akkurat det samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt HÅPLØST å oppnå vakuum, som du sier, med Avent håndpumpe.

 

Hvis man har melk som kommer veldig lett, kan det sikkert funke med håndpumpe. De venninne mine som sprutet melk når de dusjet, kunne ikke skjønne hva jeg bablet om.

 

For meg, som tydeligvis hadde litt tregere melk, var elektrisk pumpe eneste alternativ. Det er mindre slitsomt også, mer som å amme på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med hun som sier at en stor elektrisk sykehuspumpe er absolutt best! Da kommer det mye melk fort. Tror nok denne dessverre vil bli ganske dyr å kjøpe... Jeg kjøpte selv både Avent sin pumpe, men klarte sjelden å oppnå vakum, som flere skriver. De gangene jeg fikk vakum, var det ikke kraftig nok til at noe melk kom ut. Pumpet maks ut 20 ml. med Aventpumpen fra en full pupp, og det tok lang tid... Kjøpte så Medela sin elektriske. Jeg er ikke 100% fornøyd med den heller, men den var i hvert fall mye bedre enn Avent sin. Ved hjelp av Medela sin pumpe kunne jeg få ut nesten 100 ml fra en full pupp dersom jeg var tålmodig (tok kanskje 20-30 min), men i det minste fikk jeg noe ut... Med Avent sin måtte jeg jo pumpe 5-6 ganger for å ha nok til et måltid - og jeg pumpet like lenge med den... Av disse to vil jeg absolutt anbefale Medela!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har to barn på 4 og 2 år, og har overflod med melk til begge. Derfor har jeg pumpet ganske mye og synes helt klart at håndpumpen var best. Skal ihvertfall satse på det det nå også, om melkemengden er like stor. :) Puttet bare alle delene i oppvaskmaskinen når jeg var ferdig, så var det gjort. Lett å ta med seg er den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pumpet meg bare en mnd. Gutten min ville ikke suge, derfor måtte jeg pumpe før hvert måltid. Jeg leide meg en elektrisk pumpe og tror jeg hadde blitt sprø med håndpumpe. Det er flere steder det går ann å leie pumpe dersom du ikke vil kjøpe. Det kommer litt an på hvor du bor selvfølgelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...