Gå til innhold

Vært hos legen i dag...


Sola Smiler 2 jenter...

Anbefalte innlegg

Var på første legekontroll i dag, er 12 uker på onsdag i følge mens termin, men i følge ultralyd er jeg 10 uker i dag! jeg forklarte han at jeg var veldig redd for at ting skulle gå galt og at jeg var redd for MA... Men det bare blåste han bort og sa at det var så sjeldent at det måtte jeg ikke tenke på! Så nå skal jeg ikke på noen kontroll før UL i uke 18 og fikk ny time hos han i uke 20... synes det var veldig lenge å vente.... hva er vanlig? Tror jeg må bestille meg en privat Ul til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg er i uke 11. Jeg skal til tidlig ultralyd i uke 12 (på grunn av sykdom i familien) skal samtidig på besøk i fødselsavd. Dersom alt er i orden, skal jeg også ikke til legen før i uke 20. Spurte legen om det, hun sa at det har ikke så mye for seg å ha ofte kontroll av friske gravide, og at det heller setter inn ekstra ressurser for de som har problemer. Synds dette er greit, vi er jo ikke syke. Det går vel ann å få en ekstra time hos f.eks jordmor dersom du er bekymret. Det at legen var så positiv burde vel bety at han ikke så noe som ga han grunn til bekymring............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var både på ul og førstegangaskontroll hos fastlegen min på fredag (uke 12). Fikk beskjed av legen å bestille time hos jordmor i uke 16. Ul på sykehuset uke 18-19 og tilbake til legen i uke 20-20 og i hvertfall hver fjerde uke etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bestille meg en time på privat UL... Har så lyst til å fortelle nyheten til datteren min på 4 år, men da vil jeg være sikker på at det er liv der i uke 12..... Klarer ikke vente helt til uke 18 med å si noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill deg en time med jordmor.Det anbefaler jeg på det varmeste.da får du hyppigere kontroller.Hun har alltid mer tid til å prate enn en lege.Lykke til videre:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...