Gå til innhold

Søskenvogn, erfaringer?


hobby2

Anbefalte innlegg

Jeg har lest innleggene her noen dager, men jeg finner ikke noe om søskenvogner. Under tvill-trill-firlinger fant jeg heller ikke no.

 

Lurer på om det er lurt å ha dem etterhverandre eller ved siden av hverandre i forhold til sjalusi og pelling på babyen...

 

Storebror vil være ca 20mnd når den lille kommer.

 

Jeg vil iallefall ha en vogn der jeg kan se barnas ansikter, ikke bare titte i en luke. For små barn er det jo viktig å bruke den voksnes blikk til å sjekke om det som skjer er falig eller i orden f.eks.

 

Håper noen ha innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ;-)

Jeg er i samme situasjon som deg ,venter en til og småen er 21 mnd...har bestemt meg for å kjøpe av den 'gamle' typen der jeg kan ha de mot meg,og evt snu delen ¨når den minste blir større...liker ikke disse nye vognene der jeg må ha den nyfødte vendt fra meg og titte gjennom ei luke...så jeg går nok for en søskenvogn type Emmaljunga,Brio,Basson eller Simo...med adskilte og individuelt nedfellbar rygg og med bag til babyen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel hatt dem på siden av hverandre. Alle søskenvogner jeg har sett der barna sitter etter hverandre er enten vendt forover, eller ser skikkelig klompete ut.

Den beste jeg har sett da er en firehjuls quinny freestyle 4xl som det går an å feste et søskensete på foran. Men det kan da ikke legges ned. Men da har du minstemann mot deg og den eldste vendt forover. Setet kan lett fjernes og vognen fungerer da som en vanlig vogn.

 

Ted og phils eller hva den nå heter har et søskensete som står over babyen. Dette kan heller ikke legges bakover. Når babyen skal begynne å sitte må du feste setet under hovedelen, og det minste barnet må sitte nederst...Og har hørt de kan stikke fingrene/hånden inn i hjulene...Så ikke noe særlig etter at minstemann skal begynne å sitte.

 

Ser på sidene her at teutonia team spirit s3 eller sx eller noe skal være bra. Er ikke så lenge siden dette innlegget lå på første siden her. Dette er en trehjuls tvillingvogn med svingbart forhjul og vendbar sittedel. Ryggen og fotstøtte reguleres individuelt og kan brukes med softbag. Er smal og lett til tvillingvogn og være.Pluss veldig lett å trille med kun tre hjul iforhold til fire.

 

Tror ikke det er problem i en sånn vogn at eldstemann kan ta bort på minstemann så lenge denne ligger i softbag. Så kan du jo se dem hele tiden.

 

Ellers kan du finne en hel del tips om søskenvogner på www.danielsbok.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teutonia sine tvillingvogn heter Team Alu og S6. Team Alu har små svingbare hjul forann ( litt sånn paraply-trille) og S6´n har 2 store svingbare hjul forann. Ville anbefalt S6, da den har bedre trillekomfort. Koster skjorta her i norge, med den er betydelig billigere i Sverige (Happyland) eller Tyskland (anbefaler da pingpong-online.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare retter litt på dette om noen skulle bestille el noe så det ikke blir feil.... den med "paraplyhjulene" (to doble foran) heter Team Alu S6, den andre med to litt større single hjul foran heter Team S4, ikke S6....... Så ingen kommer til å betille motsatt av det de vil ha ;)

 

Her vil storesøster være 22mnd når junior kommer til verden, og vi har tenkt å bestille Team S4 via pingpongonline.com..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv to gutter på 10 mnd og nesten tre år og har brukt Emmaljunga Twin Cerox. Kjempegrei vogn med store hjul som er lett å trille og du kan vende håndtaket den veien du vil ha det.Brukte bag oppi til den minste, da nådde ikke storebror så lett. Samtidig har du begge to like nært deg. Begge setene kan legges helt ned og det var helt nødvendig - storebror trenger ennå en lur på dagtid. Vogna er heller ikke så brei - du kommer deg inn nesten over alt. Kan absolutt anbefale den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to er det 15 mnd imellom(18 og 3 mnd nå) Det er virkelig begrenset hvor mye jeg er ute å farter med de alene, så vi ville ha en ordentlig vogn til begge, og ikke legge all verden i søskenvogna.

 

Storesøster har en Mistral som hun beholdt, og hun sover mye på dagtid fortsatt så bruekr den da til henne.

 

Lillesnupp tok over storesøster sin Quinny Speedi som vi kjøpte Dreamibag til.

 

Kjøpre så en Safari GT til halv pris på Babyshop før jul til 2000, og er veldig fornøyd med den. Tro nok det er en veldig stor fordel med svingbart hjul når lasten blir såpass tung som den blir. Bruker en softbag til lillesnupp i den. Men det er faktisk ikke ogfe vi bruekr den, fordi barna sover fortsatt mye på dagtid og syns det er viktig at de får sove utenfor i vogan si i ro og fred. Så det er småturer her hjemme jeg bruker vogna.

 

Ellers når vi triller sammen så triller vi hvert vårt barn i deres egne vogner. Ellers er pappaen mye ute å triller etter arbeidstid, og da tar han med et barn. Så vi bruerk som sagt ikke søskenvogna så mye nei.

 

Vurderte Teutonia og Emmaljunga Cerox, men fant ut at vi hadde mer bruk for skikkelige vogner til hvert barn, så gikk bort fra det. Ingen forhandlere anbefalte Teutonia sin heller pga hjulene(Team Alu) Ceroxen virket så veldig smal i setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre dine erfaringer! Venter nummer to når som helst, og har valgt samme løsning som dere. Altså å ha vogn til begge, pluss en søskenvogn til de gangene vi har behov for det. Kjøpte også GT på halvpris på Babyshop, og syns den virker bra nok for vårt bruk. Dessuten veldig god pris da! Gleder meg til å ta første trilletur med den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var storebror 22 mndr når lillesøster kom. Vi endte opp med en emmaljunga twin cerox og en mykbag. Er veldig fornøyd etter å ha brukt vogna i en måned. Styret kan svinges og den kjennes solid og trygg for minsten. Litt nysgjerrig er jo storebror, men han konstaterer at "Tuva sover" og blir opptatt med bilene som vi triller forbi :-)

 

Vi kjøpte brukt via finn.no og fikk "ny" vogn til halv pris, men man må følge skikkelig godt med på nye annonser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei deva

 

Jeg har sett litt på den vogna på Internet, men den ser så smal ut oppi (på måla), er det ikke litt trangt oppi der? Hva er din erfaring på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut for meg på Babyshops hjemmeside at barna i Safari GT sitter feil vei? Eller kan handtaket snus?

 

Lurer litt på hva du mener med at ingen forhandlere ville anbefale Teutonia pga hjulene. De nye tvillingvognene derfra heter Team S4 og Team S6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se hva jeg gjør. Jeg triller tur nesten daglig, så søskenvogn er påkrevd. Likevel vil jeg beholde den knallgode Knorrvogna som jeg har nå, for han vil nok fortsatt trenge en lur utenom at vi går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...