Gå til innhold

Noen som har hatt flere en en UL?


VenterPrinsesse:)

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 33, og har hatt bare den ene Ul i uke 19. Vi fikk ikke se kjønn, fordi babyen lå med bena i kors. Jeg er så nysgjerring, og skulle gjerne vært på en ny UL! Man har vel bare krav på en UL?? Noen som vet hva som skal til for å evt få en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo dra til en privatklinikk, da trenger du ingen grunn men du må jo betale litt for det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenkte det, men de jeg ringte til hadde en pilicy om å ikke opplyse om kjønn.. merkelig! og på den andre var det to måneder venteliste..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe Føden og si at du er bekymret, så når du er det så spør du- litt utspekulert, men da får du pose i sekk;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel litt vel utspekulert å ringe føden....da syns jeg du heller får vente til babyen kommer ut...

 

vet ikke selv hva jeg får...og syns det er veldig spennende i grunne...jeg var på en ekstra UL på føden for noen uker siden.... men spurte ikke da heller.... vi syns det er kjekt å ikke vite... jordmoren min sier nesten alle vet hva de får nå fortiden....så hun syns det er ekstra stas når jeg ikke vet det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg måtte på sykehuset en kveld i uke 28, pga smerter i magen. da tok de også ul. vi visste ikke kjønnet før da. og dagen etter skulle vi på 3 d, så vi fikk plutselig høre at det var ei jente 2 dager etter hverandre vi... men det var ikke planlagt ul den 2. på sykehuset da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange :o) hihi. 3 gratis. en i uke 8 (for å sjekke termin, å hvor langt jeg var på vei, pga jeg ikke visste når jeg ble gravid) en i uke 19. å en i uke 24. (pga foroverliggende morkake) å 2-3 stk hos JM :o) fått 2 gratis hos JM og. Å betalt for 1. Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en vanlig UL i uke 20 for å bestemme termin, denne var ufullstendig pga dårlig bilde og måtte tilbake i uke 30 for organscreening. Fikk da beskjed om vekst avik på den lille å måtte tilbake på en tredje. Da var alt i orden med han, da ble jeg lettet. Men måtte plutselig tilbake en fjerde gang pgs for høyet blodtrykk, med andre ord en får bare en UL hvis alt er normalt og i orden med babyen. En burde engentlig være veldig glad for det. Hvis man vil ha en UL på eget initativ må man betale for det. Synes ikke en burde spekulere i å ringe føden og lure seg til en ekstra UL. Er ikke spessielt morro å måtte gå til ekstra ultralyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Er i uke 36 og har vært på tre ultralyder. En i uke 16. Trodde jeg var i uke 19 :) En i uke 19. Og en i uke 26 på 3d ultralyd for å se kjønn. Jeg ringte til sykehuset for å få ultralyd der i uke 26,men det fikk jeg ikke.Så jeg betalte 1000kr på Majorstua klinikken. Var veldig fornøyd med d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 29 og har fra jeg ble gravid ultralyd 2 ganger i mnd men er nok litt spesielt med meg ... hatt blodpropp tidliger og blir ekstra følgt opp pga det så jeg går til en "blod lege" som tar ultralyd og jordmor som oxo gjør det så jeg før følgt med ekstra godt denne gangen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5, men det er pga at jeg har vært lagt inn på sykehuset 2 ganger i svangerskapet pga diverse komplikasjoner. Heller 1 ultralyd og et problemfritt svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege har UL på kontoret så jeg får det v hver kontroll!!

Det er bare å bestille time hos privat legesenter men du må betale for det da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel snart vært på 20 ul.... tihi jeg er nok veldig priviligert...

Har dia2 ,derfor er jeg ofte på sjekk.. de siste ti ukene er jeg ivei hver uke...

Det må vel være noe ekstraordinært for å få ekstra ul..synes det blir litt vel på kanten å ringe føden å si du er bekymra(noen nevnte det ovenfor) Tror de har mer enn nok med dem som faktisk trenger hjelp..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg var på 3d ul på nøtterøy ultralyd institutt der var det ikke noe vente tid det kostet 650 men du er jo snart ferdig de sier at bildene blir beste før uke 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et ukomplisert svangerskap og har tatt 2 UL. En i uke 8 (pga at jeg hadde litt brunlig utflod og var bekymret) og en i uke 19. Her hvor jeg bor skal jeg på ny vanlig UL i uke 36 for å se på vekst, navlestreng etc... Kanskje ser vi kjønnet da!

Du kan vel ta en privat UL hvis du bor slik til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 5 ul, men det er fordi jeg har slitt med feber gjennom hele svangerskapet. De måtte derfor følge opp utviklinga til den lille ekstra nøye. Er nå 33+4, så nå blir det nok ikke fler, med mindre det skulle skje noe spesielt. Men satser jo på at alt går bra! :) Vesle tulla ser gudskjelov sunn og frisk ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre. En i uke 15 for vi trodde det var uke 18, så en til i uke 19, og så snek jeg til meg en til hos jordmor i uke 27.. Hadde ikke kjent liv den dagen (var hos jordmor klokken 13:00) selv om ho var veldig aktiv kvelden før etc. Var jo ikke bekymret, men sa nå det da siden jeg ville ha en UL til.. Og for å ha mitt på det rette, så spurte ho om jeg hadde kjent liv i dag, så det var jo egentlig sant når jeg sa nei... Litt sleip den der egentlig.. Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...