Gå til innhold

Mai: sykehusbaggen


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

nå driver jeg å pakker sykehusbaggen.

hva tenker dere er viktig å ha med? her er hva jeg har pakket til nå/har på listen...

 

 

Til babyen

• Bodyer (4 stk)

• Strømpebukser (2 stk)

• Bukse

• Jakkegenser

• Kjeledress

• Smokk ( 2 stk)

• Lue (2 stk)

• Teppe

• Pysjamas

 

Til meg

• Pysjamasbukse

• bukse (2 stk)

• Topper (3 stk)

• Gensre ( 2 stk)

• Sokker (3 par)

• Amme bh (3 stk)

• Truser (4 stk)

• Shampo og balsam. Tannkost og tannkrem, Bodybutter, parfyme

• Hårbørste, strikk, klemmer, deo, barberhøvel

• Ammeinnlegg

• Innesko

• Bind

 

 

Til sambo

• Boxer

• Bukse

• T-shirt

• Sokker

• Tannkost

• Wox

 

Diverse

• Videokamera + oppladet batteri og lader

• Digital kamera + lader

• Mobil lader

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe skal du på langtur eller?

 

du trenger vel bare henteklær til babyen? hvis du ikke skal på sånn familiehotell opplegg i barseltiden da---

Genserene ville jeg byttet ut med jakker, og buksene bør være myke og kosete ....

kanskje få med deg noen engangstruser fra apoteket, fordi vi får ikke sånt på sykehusene lenger.. og dem er myke og stoore og kan kastes etterpå.. hehe

 

mp3 spiller...

energidrikk. -da man ofte ikke orker å spise under fødsel...

hårføner til å tørke underlivet... evt mykt dopapir...

bok/blader

notatbok og penn...

 

husk at barseltiden er for å bli kjent m babyen, og for å hvile...

du tenker faktisk ikke på å ta deg godt ut, og trenger heller ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lene 1 mai HØYGRAVID!

 

Driver å pakker jeg også, har samme termin som deg.

 

Må bare få si at jeg er enig, men dog litt uenig med ander innlegger her når det gjelder det å ta seg bra ut. Veeeeldig enig at tida på sykhuset er for å gjøre seg kjent med barnet og morsrollen. Men jeg er og av den oppfatning at det gjør underverker å få kunne stelle seg både med litt sminke og ordne håret.

 

Da jeg fødte min datter for 2 år siden, var jeg på fødeavdelingen i 5 dager. De første dagene var jeg syk så da ble lite gjordt, men jeg husker da jeg var såpass at jeg kunne både stelle hår og legge sminke-det var helt fantastisk-det gjør i alle fall noe med meg når jeg føler meg fresh :o)

 

Så på min liste står både sminke, hudpleie-produkter, hår-produkter og lipsyl. Jeg er plaget med halsbrann og tett nese så jeg tar og med nesespray og gaviscon.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg sist hadde en tennisball med og den kom godt med....skviste på den i ene hånda og samboers hånd med andre under hver ri - så den skal vere med denne gang også!

 

Jeg tenker å legge fram hjemreise klærne hjemme slik at samboer bare tar dette med når hjemreise-dagen kommer.

 

Andre ting som kan være kjekt å ha med er cd'er, kryssord, skrivesaker....

 

Har ført opp svangerskapspapirene+blodtype-papir+ på liste og for jeg er så surrete at jeg kan prestere å glemme dem hvis ikke!!!!!

 

Gleder meg til dagen kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de klærne jeg har pakket er sånne kose klær i bomull... helt myke... så det er ikke freshe meg opp klær. men jeg har hørt at man blør utrolig mye etter fødselen så tenker at det kan være greit å ha litt bukser å gå på... er jo ikke noe kjekt om jeg blør igjennom liksom....

 

jeg vet ikke helt hvordan det er på sykehuset med klær til babyen, så jeg tok med litt klær jeg...

 

Ellers så pleier jeg ikke sminke meg til vanlig så jeg gidder ikke ta med sminke liksom...men hadde jeg sminket meg til vanlig hadde nok det vært med også..;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta med klær til babyen jeg også.. Vil at hun skal være søt åsånn når hun får besøk :o) uansett hvor teit det høres ut... så jeg tar med klær til henne. til alle dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mammavivi !

Hehe tror du misforstod meg litt.. Jeg er avhengig av make up, og få stelt meg selv,- så det er jo et must, selvfølgelig :) men syns det blir så mye fokus på at det skal være så innmari freshe klær og greier oppi denna bagen... Det skal være lov å "dasse litt rundt" i korridorene og surre litt sundt i sitt eget hode... hehe

 

- klærne under barseltiden på sykehuset bør være av den mest behagelige sorten, og da pga. at man føler seg "ikke helt på topp".

Det er jo pupper som lekker ( derav droppes gensere, og har heller en gjeng topper som raskt skiftes ut,og ett par jakker som slenges på utsiden... og man blør jo i litt andre mengder enn den vanlige månedtlige. Det man ikke tenker på om det er første gangen, er jo at mange svetter temmelig mye de første dagene. ( sikkert alt vannet som må ut igjen). og da er det ikke spes behagelig m olabukse.nemlig!

 

Svangerskapspapirene har jeg faktisk lagt i bagen, og tar dem kun ut når jeg skal på kontroller,- fordi jeg aldri kommer til å huske hvor jeg har lagt dem når vi skal stresse ned på føden... hmm..

 

Holder på å få en mp3 spiller fyllt opp, som kan ligge klar også..

Notatblokk er gull verdt !! skriv ned det som skjer... du tror du vil huske det for alltid, men kjære hvor fort man glemmer...detaljene..

 

Men jeg regner med at andre gang på føden og barseltiden vil bli annerledes. Tror jeg vil ønske mer kontakt med andre denne gangen, også være litt mer skravlete og selskapssyk.. hihi men det gjenstår nå å se..lett å være tøff på forhånd!!!! eh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...