Gå til innhold

morsmelk på flaske


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er veldig sår og sprengt for tiden, og har akkurat begynt å pumpe ut litt for å lette trykket.

hvor mange ml morsmelk er egentlig babyen avhengig av for å bli mett til ett måltid? hun er bare 5 dager gammel.dette er sikkert individuelt, men sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ga ca 70 - 80 ml i begynnelsen og så økte det på. Nå må jeg pumpe ut ca 160 ml, og gutten min er nå 2 og 1/2 mnd. Men du merker forrt hvis jenta di ikke blir mett, da gir hun beskjed, og du må øke mengden.

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på nyfødt intensiv ble endel av barna matet med sonde og da ga vi fra 40ml til 60ml pr måltid. De hadde mat 8-12 ganger i døgnet. Det var syke nyfødte, men jeg vil tro det gjelder de fleste nyfødte.

Du kan evt pumpe ut etter hun har spist, hvis du fortsatt har spreng. Husk at pumping stimulerer mer produksjon;o)

Hvis hun ikke får nok vil hun spise hyppigere for å få opp produksjonen din. Jeg har hatt et par netter med lillegutt på 8 uker hvor han har spist hver 2. time og nå sover han 5 timer sammenhengende på natta;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då gutten min var to veker gammel, trengte han 100 ml. Han gjekk nedover i vekt dei to første vekene, pga ammeproblemer (mykje skriking ved puppen, og så fekk han ikkje i seg nok) då begynte vi ned mm på flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...