Gå til innhold

Resultater ved uforklarlig barnløshet?


Fru Kolibri

Anbefalte innlegg

Hei på dere som har blitt gravid her inne.

Snart er det min tur til å "tortureres" på Haukeland, for kanskje å bli gravid. Må si jeg gruer meg litt selv om jeg er glad det enedlig snart skjer noe. J har vært igjennom lap, blodprøver og UL, men det finnes ingen medisinsk forklaring til min barnløshet. Er det noen av dere uforklarlige barnløse som har blitt gravid ved IVF? Event på hvilket nr i rekken av forsøk?

 

Hilsen ei som søker litt trøst og kanskje optimisme i en kjedelig vente-periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Fru Kolibri :-)

Det er ikke så ofte jeg er her inne (siden sønnen vår nå er 19 måneder) men av en eller annen grunn gikk jeg inn i dag og ser innlegget ditt...... :-) Det er nesten som å se vår egen historie om igjen. Jeg har også vært gjennom lap, blodprøver og UL utallige ganger, så jeg vet hvordan du har det..... Det eneste som jeg ikke kjenner meg igjen i er det å grue seg... Det gjorde jeg ikke en eneste gang i hele prosessen. Og prosessen var veldig lang for oss. Vi hadde vært gift i nesten 8 år før det ble vår tur og vi satte i gang med det første forsøket.... Jeg opplevde det heller ikke som noen "tortur" :-) men bare en helt fin opplevelse - begge gangene vi forsøkte å bli gravide. Det er jo ikke vår feil at vi ikke ble det ? Sånn tenkte jeg på det hele tiden... Men vi ble altså gravide etter det andre forsøket - 2 egg ble satt inn igjen - og i dag har vi verdens søteste og snilleste og blideste gutt hos oss - og det var verdt hele ventetiden!!! Så bare hold ut - og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Kolibri!

 

Vi er også uforklarlig barnløse, og måtte gjennom hele prosessen - og var så utrolig heldige å bli gravide på første forsøk. Det er tidlige dager enda, men håper jo han/hun klamrer seg godt fast inni der!

 

Så fra forsamtalen i desember tok det ca 4 måneder, så var vi faktisk gravide. Litt plagsomt er det jo med spray og sprøyter og uttak og crinone-gele og alt det der, men resultatet er vel verdt det tenker jeg!

 

Jeg traff bare hyggelige mennesker på Haukeland, og har ingen negative opplevelser (når man da først må gå gjennom noe sånt...). Uttaket var ikke så ondt som jeg fryktet engang, jeg spaserte hjem en halvtime etterpå, og gikk i butikken på veien!

 

Jeg ønsker deg masse lykke til, håper dere er like heldige som jeg og min mann var! :)

 

PS hvis du synes ventetiden er lang nå, så bare vent til du blir ruger, hehe!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på som uforklarlig barnløs. Fikk hjelp ved Omnia i Oslo og fikk en datter på første ivf forsøk for 9 mnd siden. Har akkurat startet med ny hormonbehandling nå. Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ så godt å høre noen gode nyheter fra andre i samme båt. j gleder meg på deres vegne og håper på at det samme skjer meg.

Takk for positive tilbakemldninger.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...