Gå til innhold

Arbeisledig etter endt permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber i vikariat fram til permisjonen, hadde først tenkt å ta 53 uker perm med 80 % lønn, men vurderer å ta 43 uker med 100 % lønn for så å motta arbeidsledighetstrygd. Er det noen som vet hvor lenge man kan stå som arbeidsledig før en blir innkalt til møter, arbeidssøkerkurs osv. Hvis en blir tilbudt jobb fra arbeidskontoret kan en isåfall si nei og tar de hensyn til at en må ordne med barnehage/dagmamma? Er det noen her som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de tar noen hensyn. Du må kunne være parat til å troppe opp på jobb ved kort varsel.. Jeg ble innkalt til kurs etter 4mnd, men da hadde jeg ikke søkt om dagpenger enda, hadde laaaaang ferie...Tror du blir innkalt ganske kjapt om du søker om dagpenger, tenkt å reise bort =) ?

Jeg har ikke vært på noe møte greier nå siden september, er fortsatt arbeidsledig og mottar dagpenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at dagpenger bare er noen og 60% av snittet på det du har tjent de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært arb ledig..og når jeg mottok dagpenger fikk jeg innkalling til møter hver 3 mnd...møtene er som regel bare infomøte hvordan komme seg i jobb, dem vil se at du møter opp, at du faktisk er arb søkende osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...