Gå til innhold

Bekkenløsning 9 mnd etter fødsel..


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk mitt første barn for 9 mnd siden. Har helt siden sv.skap/fødsel hatt smerter i venstre hofteregion og ned i venstre lyske, spes. ille når jeg går nedoverbakke/trapp o.l. Vanskelig å snu seg i senga. Følelse av at ve fot ikke henger med når jeg reiser meg. Haltende gange når jeg har sittet en stund osv. Har hele tiden satset på at det skulle gå over av seg selv, men nå har jeg fått nok av å være handicappet og knaske paracetamol.

 

Kan det være noe annet enn bekkenløsning? Hva skjer hos legen?

Hva skjer hos fysioterapeuten? Er det dyrt?

 

Har forsøkt kiropraktor, uten hjelp.

 

Får man trygderefusjon? Må man isåfall ha henvisning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som skjer hos legen er umulig å svare på, det kommer an på legen. De fleste leger kan ikke noe om dette. Slik du beskriver problemet ditt, med at foten ikke henger med, kan det virke som om du kanskje har et ryggproblem, men det er selvfølgelig umulig for meg å vite. Tror rygg og bekken kan gi samme symptomer. Du bør prøve flere behandlere, det gjelder å finne den rette for deg. Det kan for eksempel hende at en annen kiropraktor kan hjelpe deg bedre. Anbefaler manuellterapeut, kiropraktor eller osteopat i steden for fysioterapeut. Det er veldig ulikt hvordan de forskjellige jobber, det varierer fra person til person. Du bør finne en som undersøker deg skikkelig, ikke bare går ut i fra at du har bekkenløsning.

 

Du må har henvisning til fysioterapeut, men ikke til manuellterapeut, de kan skrive selv. De første 6 mndr etter fødsel koster det 50,- pr gang, etter det kommer det nok an på hvilken diagnose du får og om behandleren har trygderefusjon. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...