Gå til innhold

Hvor tungt løfte 1.trimester ?


Bratsj

Anbefalte innlegg

Har en to-åring hjemme (14kg) og det blir endel løfting og bæring opp trapper til leiligheten etc hver dag - er dette skadelig nå i 1.trim ?

Eller må det mye tyngre løft til før det kan være skadelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes 14 kilo er mye for deg! jeg jobber selv med barn og fikk beskjed fra lege at jeg må ikke løfte i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 7 nå og begrenser meg til tre-fire kg så sjelden jeg kan. Mannen min elsker å være den reddende helt, så da så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter som bare det, og det har jeg gjort ved hvert svangerkap. Prøver å leve mest mulig som vanlig, så om 6 åringen må bæres ja da gjør jeg det. Jeg må legge til at jeg er i utgangspunktet sterk, løfter fint 40 kilo om det trengs. Trener mye styrke og er nok sterkere enn kvinner flest. Du må nok kjenne etter din egen kropp og hva den er vant med. Enorme løft bør du nok overlate til andre.

Kroppen din er vel vant til 2 åringen? Jeg hadde løftet henne som vanlig, men husk rett løftestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du risikosvangerskap eller? Jeg har en jobb med mye løfting, altså hele jobben består i å løfte ting på plass hele tiden, og i et heftig tempo, og store mengder. Blir en del paller i løpet av et skift kan man si. Er innmari redd for å miste. Ligger rundt 5-6 kg, og noen tyngre. Prøver å dele opp så det skal bli lettest mulig, men under 5kg blir det ikke.

 

Hadde skritt-teller på jobben i dag, og kom godt over 10 000 skritt, så det er mye gåing i full fart også. Er skikkelig redd for å miste, har slitt så med å bli gravid. Innbiller meg også at det er tvillinger, fordi jeg fikk positiv test 9 dager etter eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med rett løftestilling? Å bøye i knærna ved løft langt nede? Hva med løft fra tja ikke så lavt som gulvet, men nok til at man må bøye seg litt. Blir mye løfting med ryggen i min jobb, altså småløft liksom. Er skikkelig engstelig. Er å bøye seg opp og ned hele tiden farlig? Greien er at jeg laster paller så begynner jo nederst på pallene, bygger meg oppover, og så blir det veldig høyt på toppen. Huff, dette kommer til å bli 12 tøffe uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett løftestilling er når en løfte med beina. Ta godt tak idet du skal løfte, bøy deg ned med rett rygg. Så løfter du liksom med beina når du reiser deg. Prøv alltid å løfte med mest mulig rett rygg og minst vinkel i hofteleddet. Dersom du løfter rett bruker en ikke så mye mage og ryggmuskler i selv løfte.

Dersom du er vant med løft, går det sikkert fint. Jeg løfter tunge vekter for det er jeg vant til. Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er vant til å løfte noe, men byttet stilling forrige uke så nå er det 11 timers dager og mye mer løft,tøy og bøy. Jobber bare tre dager i uken nå, så blir jo tid til å slappe av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er ikke noe flink til å løfte rett, og er alene flere uker av gangen da mannen min er ute og reiser, så jeg har ikke noe valg mht ungen dessverre - hvis jeg ikke bærer henne opp trappene hadde hun blitt stående nede i gangen hele natta ;-) (begynner å få sterk vilje!)

Dessuten er det jo mye trøste-løfting, natta-løfting, opp og ned av dyp sprinkelseng-løfting, der er det umulig å løfte med annet enn ryggen, man står jo krumbøyd.

Er ikke særlig sterk dessverre - i utgangspunktet, men kroppen min er jo vant til å løfte på henne.

Jeg får prøve å begrense det så mye som mulig og heller venne meg til å sette meg ned til henne, heller enn å løfte henne opp til meg hver gang.

Takk for gode svar jenter !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...