Gå til innhold

Noen som har tatt permisjon fra studiene...?


Arb.ledig husmor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på snart 26 år som venter mitt første barn i begynnelsen av oktober. Ifølge lånekassen kan jeg kun ta ut permisjon 3 uker før fødsel for å få fødselsstipend, noe som blir i begynnelsen av september. Jeg må da gå på skolen ca 1/2 mnd, før jeg kan gå ut i permisjon. Men ifølge skolen min, må jeg ta ut permisjon fra studiestart. Dvs at jeg da ikke får fødselsstipend... Vil jo helst ha stipendet, og ikkje lån..

Noen som har vært i samme situasjon? Håper på mange positive svar :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

dytter dette lurer jeg også på har termin i begynnelsen av oktober, men har ikke rukket å snakke med skolen om dette enda

Lenke til kommentar

HEI!

er ikkje heilt sikker, men eg trur det e sånn at du må ha vært student siste seks mnd for å få fødselsstipend (sommeren teller også). så hvis du e student no fram til sommeren, så trur eg det går bra. og du må sjølsagt registrere deg som student fra høsten av sjøl om du skal ha permisjon. men som sagt - ekje heilt sikker...men et tips - ikkje maile lånekassen, ring (sjøl om du må vente i lang telefonkø)...eg har maila et par ganga i det siste siden eg sjøl e student og gravid. får aldri konkrete svar sjøl om spørsmåla mine e aldri så enkle og trenge ja/nei..

 

lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...