Gå til innhold

Hvilke mageøvelser kan vi gravide ta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke man skal ta noen fordi nå kommer ting til å jobbe hardt inni deg med å utvide og forberede plass til fosteret.

Tror ikke det er heldig å trene magen da.

Tror du kunne trene ganske mye av kroppen og la magen være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke 100 % altså....men magemusklene har hatt en stor belastning - så jeg tror at man skal være forsiktig slik at man ikke ødelegger dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trene magemusklene til 4 mnd, da bør du slutte å trene den rette bukmuskelen da den er for strekt. Du kan fortsette å trene de stabiliserende magemusklene, det gjør bare godt. Situps er en øvelse en må slutte med ved 4 mnd. Ellers kan du kose deg med trening, det gir et mye bedre og friskere svangerskap. Husk vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si at jeg tror det er litt forskjellig hva vi får beskjed om her inne... Jeg fikk beskjed om å ikke trene dem, da magemusklene skal dele seg under svangerskapet og legge seg på hver side av magen. Musklene kan bli skadet dersom man trener dem for mye. Tror nok det er OK frem til 3. mnd, men har selv valgt å vente til etter fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet på treningsstudio som intstruktør. Fysioterapeutene der sa at en kunne fint trene frem til 4 mnd, etter det måtte en være forsiktig. Alle mine kollegaer trente magemusklene helt frem til fødsel og det gikk fint. Jeg stoppet etter 4mnd og fikk like fort flat mage som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegger her. Jeg vet det er noen som er ok. Gro Nylander anbefalte gravide å gjøre tre typer mageøvelser hver dag. Men husker ikke hvilke som sagt. Men Nylansder sa at de kunne lette graviditet og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I graviditetskalenderen utgitt av barnimagen forumet står det at man kan ta mageøvelser, dvs de øvre magemusklene. Man ligger på ryggen og løfter øvre del av kroppen mot knærne. Man kan også trene de musklene som ligger på tvers ved å bøye knærne mens man ligger på rygg og løfte overkroppen fra side til side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...