Gå til innhold

Når starter dere permisjon?


firemerkersmør

Anbefalte innlegg

Starter dere 3 uker før termin alle sammen? Jeg vurderer å starte ca 2 uker før. Er førstegangs, så regner med å gå litt over. None andre som tenker sånn?? Kjedelig å sitte hjemme i sofaen og bruke permisjonsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg starter permisjonen 3 uker før termin.

"må" man ikke ut i permisjon 3 uker før?? Tror man mister de tre ukene hvis man velger å ikke ta dem...

 

ble usikker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke tar tre uker permisjon før fødselen så mister du dem. de tre ukene som du tar før terminen mister du om du føder før osv... ble litt rotete dette...men hvis du gjør som du sier og går ut i permisjon to uker før terminen så får du 52 uker med permisjon i stede for 53...

det samme gjelder om man føder før tiden. føder man to uker før tiden mister man to av de ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må man ikke ta 3uker før termin??begynner min 21 april,men har vært sykemeldt siden 3februar så merker ikke forskjell på tilværelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker av permisjonen skal tas før termin, ellers mister du de. Det er meningen at du skal ta det med ro av hensyn til bebisen. Har du plenty energi får du heller bake litt og putte i frysen (gode råd fra doktor Nylander i boka Mamma for første gang!) Du har godt av å ta det med ro de siste ukene, etter fødselen har du nemmlig ikke samme anledning!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg missforstått kanskje. Trodde de tre ukene man måtte ha før fødselen ble regnet til den dagen man fødte, og ikke ut ifra termindato. Regnes disse 3 ukene fra termindato eller fødselsdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før fødselen tar man utgangspunkt i termindatoen siden man ikke vet når ungen faktisk kommer ut. Men når man har født regner trygdekontoret ut permisjonslengden ut fra når fødselen fant sted. 3 uker skal taes ut før fødsel, dvs du må gå ut i permisjon 3 uker før termin, ellers mister du de ukene. Hvis det så viser seg at du f.eks føder en uke før termin, mister du den uken av permisjon(du får uansett 50 uker med barnet). Føder du etter termin mister du ikke noe permisjon, men du får færre uker/dager med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det var bra jeg fikk oppklart. Veldig klar for å gå ut i permisjon. Veldig lite motiverende på jobb, så teller uker og dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...