Gå til innhold

Maling av vugge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst å male en vugge. 4 uker til termin. Noen som vet hvor lang tid i forveien man bør ha gjort unna sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at barn ikke skal ligge i senger/vugger som akkurat er blitt malt,det skal helst ha gått 6 mnd..har bare hørt dette,er ikke sikker altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke maling skal du bruke?så lenge det ikke er oljemaling så går det nok greit at du maler..lurt å ta den med ut..;)hør med de i malebutikken du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 6 mnd hørtes frykelig lenge ut....-fikk litt panikk nå for jeg har mast på samboeren min i lang tid om at han må male senga før prinsessa kommer rundt 18.mai, men han er alltid så opptatt at jeg nesten gjør det selv snart (men tør jo ikke det ;)) Men vi hadde tenkt å bruke akryl-maling vi da.

 

Er det noen andre som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har snakka m malerbutikken om akk dette... 6 mnd er nok litt drøyt... en mnd bør holde... jeg fikk vite at olje m er best. den lukter veldig med det samme... men når lukta er borte er det ufarlig...vann basert maling kan avgi gasser i ukevis....jeg har termin i midten av mai og skal male vuggen over påske....(m munnbind)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happymor har helt rett, oljebasert maling avgir mindre gasser etter at du er ferdig å male, mens vannbasert avgir gasser lenge etterpå. Men bruk munnbind når du maler med oljebasert, fordi de gassene den avgir mens du maler er giftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Bruk Livvos sin maling. Det er en naturmaling som ikke avgir farlige gasser. Søk på nettet. De har forhandlere i store deler av landet og du kan sikkert få din lokale malingsbutikk til å bestille inn for deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en malingsbutikk og du burde absolutt ikke male med vannbasert maling, da dette ikke blir så fint og at det kan avgi gasser i flere måneder etter du haar malt med den.. Bruk en oljemaling, den gasser veldig mye med en gang, men gir seg fortere... Så gjør du det nå så rekker du det nok fint! Men ikke steng deg inne på et rom å gjør det, sørg i såfall for å ha et vindu opp etc.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det oljemaling på oss, godt å få litt råd! Synes de sier så mye forskjellig etter hvilke butikker en er på. Men blir nok samboeren som maler, har sagt jeg kan gjøre det men han er helt hysterisk for alt han tror kan skade babyen ;) -Hans måte å kunne beskytte poden sin på..., men da må det og bli gjort slik at den blir luftet godt tenker jeg, for hun kan jo komme om en måned eller før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å la han male!! De trenger å ha den følelsen av at de beskytter poden på også vet du!!! Men luft på det rommet til det ikke lukter mer, selv om den har tørka!!!

Så går det bra!!!

Ja de sier alle litt forskjellig, selv har jeg bestått eksamen på Jotun Fagskole, og jobbet med dette i 8 år. Elsker å male og pusse opp så jeg har litt erfaring...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...