Gå til innhold

hihihihi.....fortalte en negativ gynokolog at jeg var blitt gravid mot alle odds.


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Har gått til denne gynokologen og fikk slengt i trynet med en gang at det ikke var fysisk mulig for min sambo å gjøre meg gravid !!

Ble helt satt ut (tok noen dager/uker før jeg ble glad igjen)...tenk å si noe slikt !

Sambo hadde så dårlig sædkvalitet...

Forresten så gadd han ikke sjekke meg skikkelig da jeg klagde på mye stikking på høyre side.....noe som viste seg å være en infeksjon.

 

Så etter test nr 2 som var betraktelig bedre !!

Fra 37 millioner sædceller til 111 millioner og mindre feil etc...

Så fikk vi et brev om det fortsatt ikke var mulig så han mente eneste utvei var IVF...ble så sint og provosert !!!!

 

Men ...oj...hmm....er det mulig ??....jeg er gravid...

Så nå har jeg ringt og fortalt dem at jeg er gravid..De sa at det kunne skje det og det ikke var hans feil...

Nei vel...men synes dem kan holde liiiitt an på å slenge til noen som har prøvd litt at det er fysisk umulig å få barn på egenhånd og at man må ty til drastiske verks.

Legen på en fertilitetsklinikken sa at hun anbefalte heller inseminasjon først - etter en sjekk av eggledere FØR en så krevende operasjon og prosedyre som IVF.....Billigere også !

 

Har tenkt på dette lenge....at jeg skulle jammen meg bli gravid og gi beskjed at de tok helt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han fleipa mye under timen og sa hele tiden han ikke forsto dialekten min...Faen - han var da den som snakket utenlandsk !! Var svensk...

Han hørte ikke mye på oss og når han sa noe så var det som regel negativt....

Var helt ute og fra meg da jeg kom hjem og skrev et laaaaaaaangt innlegg her på BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dårlig gjort! Lite profesjonellt! Men utrolig moro at du er blitt gravid nå da! Hvor langt er du kommet?

Tror du får legge ut navnet på denne legen, til skrekk og advarsel! (hehe, kanskje litt slemt.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.G. Larsson på gynokologklinikken i drammen....

Er ei annen som har fått samme brev som meg !!

 

Jeg er 4+2 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samlede sædvæsken skal inneholde minst 40 millioner spermier.

viss da din sambo har 111 millioner, så har dere i allefall nok spermier..

 

Skjønner ikke helt den gynekologen din.. Min er litt mer positiv.. Sambo har bare 200.000, men gyn sier at vi må ikke miste håpet fordi om vi skal til med prøverør, det trengs bare en frisk spermie vettu... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han motsa seg selv da...han mente at en trengte minst 50 millioner for å gjøre en jente gravid ...og når den bedret seg til 111 millioner så mente han fortsatt at det ikke var fysisk mulig ??!!

 

Derfor gadd vi ikke høre mer på ham eller gå til ham og betale masse penger på å høre på bullshit !

 

Nettopp Gøril !! Se positivt på det - fordi det ER kun den ene spermien :o) Det går nok bra !!

Tenk positivt - er gutter som nesten ikke har hatt noen spermier som har fått ei jente gravid !!

Krysser fingrer og tær for deg vennen :o) og håper du snart kommer inn til 1.tri :o)

Og det er kjempebra at gyn din er positiv - da blir man mer motivert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han virker dritrar da, for det som står på www.babyverden.no om spermier er at 40 mill er normal, og da din kjære hadde 37 mill, så var det jo ikke langt unna normalen.

 

Min sambo er laaaaaaangt unna normalen, men jeg er glad at ikke gyn sier at det finnes ikke håp nå. Vi kommer til å søke om ICSI ja, men man kan jo prøve i mellomtiden allikevel.. Det finnes jo et bittelite håp!!

 

Så vi gir jernet som f under el-tiden. el-tester, eggløsningssprøye og pergo denne pp. og sex kun to ganger i el-tiden (dette for sambo sin kvalitet), men jeg er ikke positiv til at noe kan skje i forhold til en graviditet.. Men når vi prøver går tiden kanskje litt fortere fram til vi skal i gang med prøverør?.. jeg vet ikke, men JA, jeg er superglad for at min gyn ikke er så negativ som din. Din burde fått en gaffel i øyet... Huff..

 

Jeg lengter ett 1-tri, og gleder meg så enormt til å komme der. Håper at det ikke blir så lenge til allikevel om jeg ikke er fullt så positivt innstilt til det..

 

Og man trenger IKKE 50 mill for å gjøre en jente gravid.. Er jo ikke 50 millioner spermier som skal befrukte egget da, tror ikke jeg hadde giddet så mange barn. Er glad i barn, men det får være måte på..

 

Det er nok med en :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele timen med gyn var negativ og umotiverende - hadde mest lyst å grine ! Tenk å være slik mot pasienter.....

Men sambo ringte og sjekket med ekspertene på riksen som fortalte helt andre ting - og vi valgte heller å høre på dem og de andre han ringte til som faktisk forska på sædceller.

Synes det var merkelig at han var så negativ etter en bedre test !

 

Men ikke stress for mye Gøril - det klaffet den måneden jeg ga f.... ;op

Det var sambo som maste på sex pga. han visste det var EL tid og maste om babyting.....Mange blir visst gravid når de vet de skal inn til behandling for da slapper dem mer av fordi dem vet at nå ordner alt seg snart...

 

Hahahaha.....50 millioner skrikerunger ??!! NEI TAKK ;o)

Håper virkelig dere får det til snart !

Kommer til å hoppe opp og ned og klappe i hendene den dagen jeg finner et Gravid-innlegg fra deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot! Det er lov å ta feil, de er mennesker de også, men man sier det jo på en skånsom måte da, og ikke sånn som han sa det. Huff! Du burde svartelista han her på bim! Hva heter han? Hvor er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, at fagfolk kan oppføre seg sånn?

Min mann gjorde meg gravid med kun 1,5 mill/mill og endel "feil" med sæden også, så klart det er mulig.

Vi prøver igjen nå og håper det går nok en gang, men hvis en skal tenke logisk er det vel umulig.

Var du på en privat klinikk?

Jeg synes prøven til mannen din ser ok ut, selv om jeg ikke har alle opplysningene. Alt over 20 mill/mill er vel innenfor normalkurven?

Lykke til med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev navnet hans lengre oppe ;o)

Har ikke lyst å skrive det mange ganger - som om jeg haaater ham, itilfelle noen er fornøyde med ham.

Men nå har det skjedd 2 ganger med forskjellige personer.

Men jeg vet ikke om det var litt ondt å gjøre det...Vil ikke noen vondt - men når man er i en slik frustrerende situasjon så er en slik kommentar eller opplevelse det siste man ønsker....

Etter at vi kom ut så følte vi bare frustrasjon og sinne.....så det var ikke mye hjelp å gå til ham. Så vi har ordna opp med ting selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere fagfolk sa til sambo at man gjøre ei jente gravid med både 10 eller 20 millioner....

 

Var en privatklinikk....fikk ikke lov å bytte gyn da jeg ringte og spurte..

De sa at alle var flinke så det var samme hvem som tok timen...da burde jeg vel fått en ny da ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...