Gå til innhold

huff..et spørsmål til...: Er det koffein i Te? Kan vi drikke det da....? :)


skulle ønske det snart ble meg

Anbefalte innlegg

Inneholder ikke te også litt koffein? Prøvd å lese på pakningen,.....men står ikke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er noe te som inneholder koffein. Du kan drikke grønn te og frukt te. Men selvfølgelig kan du drikke all te men som med alt annet, med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på.... Har hørt "rykter" om det selv, men aldri fått det bekreftet?!

 

Men, te er vanndrivende. Vann trenger vi masse av nå. Har hørt (!!) at når vi drikker mye vann er det lettere for kroppen og ta opp medisinene.

 

Jeg er egentlig ikke glad i vann. Men har kjøpt meg to sanne Olden/Imsdal flasker med tutt. De fryser jeg med en liten skvett vann i. Fungerer som isbit og jeg har iskaldt vann hele dagen.

Da går det bra :)) Er faktisk godt med vann så lenge det er kaldt nok.

 

Jeg drikker fortsatt litt te. Men bare til frokost :) Holder meg heller til pakke-kakao da.

 

Kjeder meg i dag jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...sitter på jobb og har allerde rukket å drikke to kopper te... :( Og det var ikke frukt te eller grønn te :( Vet det finnes koffein free te på helsekost butikker. Tenkte jeg skal kjøpe noe der. Er liksom blitt så vant til å ha noe varmt å drikke ved dataen også....Men vann er alltid bra...God ide forresten med å fryse en flaske vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går heilt sikkert bra i dag :)

Sitter jo ikke såå lenge igjen i kroppen heller. Er jo uker igjen til den store dagen.

 

Får vell ikke i oss så store mengder med te heller? Da bør det ha stått mer om det i innholdsfortegnelsen!?

 

Alternativt er jo også sanne poser med kakao. Godt det også. :)

Men inneholder masse sukker da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips når det gjelder te: vanlig sort te innholder koffein, en del fruktteer er kun sort te som er smaksatt - da vil det stå flavoured black tea på. Dette er ganske vanlig. Grønn te innholder minimalt med koffein.

Men tipset er rooibush te - det er kjempegodt og inneholder ikke noe koffein. Det er laget av en afrikansk busk - og det skal være kjempesunt - enda bedre en grønn te og ikke så bittert som grønn te kan være. Har kun sett det på te/kaffe butikker, men finnes med mange smaker - nå har jeg mango - og kanel/appelsin.

Altså en god, varm drikk uten både sukker og koffein:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...