Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oversikt over hva de forskjellige kleskodene innebærer for både mennene og damene? Når det f.eks. står mørk eller lys dress, hva skal da vi ha på oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kjole og hvitt" betyr lang kjole for damene. "Smoking" er pyntet antrekk. Kjolen kan være kort eller lang. "Mørk dress" er pen, litt pyntet kjole.

Vi har satt "Smoking/mørk dress/ lang kjole" på invitasjonen for å sikre at alle vet.

Hilsen

Skrevet

Takk for svar:)

Men lurer fremdeles litt jeg... Skulle gjerne hatt en total oversikt,men det finnes kanskje ikke.

Men virker som om du vet litt da. Vi er inviterte i et bryllup der kleskoden er mørk eller lys dress. Min kjære skal da ha sin mørkegrå dress og det jeg lurer på er hva jeg kan ha på meg. Må jeg ha fotsid kjole eller går det bra med en som rekker til knærne? Har ikke så lyst å bli den ene som bryter kleskoden akkurat...:)

Skrevet

"kjole og hvitt" er galla

"smoking" er lang kjole for damene

"mørk dress" er kjole nedenfor knærne, men trenger ikke være lang/fotsid

Skrevet

Har du bunad? Den kan nemlig brukes til alt!:-)

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan din kjole ser ut, men når koden er mørk eller lys dress, så tror jeg knelang kjole gå bra! Du kan jo pynte deg litt ekstra med et fint sjal, smykker etc?

For meg så sier "lys dress" noe mer "casual" enn mørk dress, så dermed tror jeg du er ganske trygg.

Du kjenner ingen av de andre som skal dit, kan jo høre med de? Eventuelt spørre brud/brugdommen om hva slags tanker de har om det - kan jo hende de har helt andre forventninger!

Skrevet

Min erfaring er at samme hva du skriver, så kommer folk i "bryllupsklær". Det er ikke mange som tenker over hva kleskoden er lenger. De som tenker over det er de godt voksne og oppover. Om du hadde skrevet galla, så skulle jeg likt å se at alle damene haddde stilt opp i gull eller sølvsko og hvite hansker som er regelen;-) Tja, kanskje nå da, når gull og sølvsko er moderne, men ikke ellers. Trur kjolelengden også følger moten og ikke kleskoden stort sett. Nå er det stort sett bare halvlange kjoler som er på moten f.eks. For min del synes jeg ikke det er så viktig bare folk har pynta seg og føler seg velkomne!

Skrevet

vi hadde mørk dress/bunad på våre invitasojner.

men vi fikk en del spørsmål om det betydde at damene måtte ha bunad og mannen mørk dress...

men vi bare svarte at det betyr enten bunad for de som har (menner og damer), eller mørk dress (svart,mørk blå eller mørk grå) og fin kjole på damene...

Skrevet

Ja har nettopp kommet på at jeg kan ha det... Hehe... Har alltid tenkt man må ha kjole, men sånn som det ser ut nå kommer jeg til å ende opp med bundad:)

Skrevet

Takk for svar alle sammen, ikke enkelt dette med kleskoder. I vårt eget bryllup har vi ikke sagt noe om kleskode, så jeg lurte litt da jeg fikk invitasjonen til dette bryllupet vi skal i nå. Det er til en gammel studievenninne så jeg kjenner ingen andre som skal så jeg kan ikke spørre dem heller, men akkurat nå ser det ut som om det blir bunad på meg. Som ei lenger oppe her sa så går det til alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...