Gå til innhold

Er det noen som har tatt røntgen av egglederne før??


Kondis som en murstein

Anbefalte innlegg

Som neste ledd i utredningen min, skal jeg visst ta røntgen av egglederne... Er det noen som har gjort det før? Gyn sa nemlig at det kunne være meget ubehagelig med den kontrastvæsken :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått sånn us selv nei, men jeg er radiograf, så jeg har vært med som assistent på en del sånne undersøkelser.. Det er nok ubehagelig ja,, sikkert litt sånn mensenvondt. Men det positive er at man blir (i mange tilfeller) mere fruktbar etterpå.. Fordi kontrasten har åpnet bred vei til egget :0)

 

Tvi tvi på at du får klaff på egenhånd etter undersøkelsen! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :o)

*og da gruer jeg meg ikke like mye allikevel*...hehe...

 

Håpe håpe på breeeeiiii motorvei ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har tatt den undersøkelsen, røntgen HSG som den heter. Vi hadde prøvd i nesten to år før jeg tok den undersøkelsen. Den var ganske ubehagelig, men ta to ibux en halvtime til en time før undersøkelsen. Det fine med denne undersøkelsen er at en bieffekt er at man kan bli gravid. Det skjedde i mitt tilfelle!!! I dag er jeg 26 uker på vei, og ubehaget i forbindelse med undersøkelsen er helt klart glemt!!!! Jeg tilhører dermed ikke denne siden lenger, men har fortsatt en venninne som er i samme situasjon. Jeg ønsker deg LYKKE TIL og håper det gir den samme bivirkningen for deg!!! Uansett så er det viktig ift hva man skal gjøre videre av utredning og "behandling". Masse lykke til videre! Krysser fingrene.

Hilsen en som ikke tar det for gitt å bli gravid! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tatt det.. Var ikke veldig vondt.. bare som mens smerter... men er jo bare en kort stund ;O)

Men vi hadde prøvd i 2 år, uten hell. Var der i slutten av november... og i sept fikk vi en liten jente ;O) Det gikk med engang etter det!! Hun er blitt 6,5 år nå. Og en lillesøster på 4 ;O) Jeg anbefaller det på det sterkeste. Og kjør på etterpå!!

 

Lykke til ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...