Gå til innhold

Sløv unge?, lite liv i magen fremdeles.


på tjukka med nr 2:)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 21 uker på vei og beibien er så lite aktiv, noen andre som har det sånn. Kjenner liv ca en gang til dagen, er det normalt? Var mye mer liv sist jeg gikk gravid, men så er jo kansje alle svangerskap ulike også.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Er det en jente du venter?Jeg hadde en utrolig rolig baby med nr 3.Var på ekstra ul for å se om det var noe galt.Men neida,det var en jente.Hun var mye roligere enn brødrene.Fikk vite på sykehuset at jenter ofte er mindre aktive...Men nå er du ikke kommet så langt da.

Lenke til kommentar

Hei, da er vi to..har kjent mye mindre liv denne gangen enn sist...venter jente nr to så ikke noe med kjønn her i gården... Har morkake fran på magen så det demper nok endel, men nå er jeg i uke 29 og kjenner ennå lite liv...Men vet at alt står bra til..kjenner henne godt når hun først kvikner til. Er vel bare sånn det er, noen er roligere enn andre inni magen...men synes det er litt ekkelt også, var så trygt sist for hun sparket så og si hele tiden...nå må jeg virkelig legge meg ned og kjenne etter...

Har tenkt på at det kan ha noe med at jeg har førstemann og tenke på nå, tenker ikke så mye på graviditeten som jeg gjorde sist...ikke på samme måten i hvertfall...men det er jo bare en teori...

Lenke til kommentar

For meg var det motsatt. Nr 1 var skikkelig rolig. Det var dager da jeg ikke var sikker på om jeg hadde kjent ham, men hadde ikke noe å sammenligne med, så jeg var ikke bekymret. Det var stort sett sånn i 6-7-tiden på kvelden, eller rundt midnatt jeg kjente bevegelser. Det morsomme var at han hadde akkurat samme aktivitetsmønster da han ble født: Rolig unge, sov mye, blid og fornøyd, var våken og sulten rundt barneTV-tiden og rundt midnatt.

 

Med nr. 2 ble det skikkelig fotballkamp inni meg. På slutten av svangerskapet var det så livlig at jeg ikke orka å være sosial når hun begynte med sine krumspring. Det var bedre å gå å legge seg. Som oftest var det sånn i 8-9-tiden på kvelden at hun var i sitt ess. I tillegg ble hun tydelig irritert når jordmor skulle lytte på henne, og så å vred på seg for å "slippe unna". Også denne gang stemte aktivitetsmønstret med hennes oppførsel og personlighet som baby. Hun var en temperamentsfull jente, ble fort irritert over ikke å få det som hun ville. Hun sov som en stein hele natten og dagen, men våknet til live når storebror hadde lagt seg, sånn i 8-9-tiden om kvelden, og da var hun SULTEN (skulle jo ha i seg hele døgnrasjonen på noen få kveldstimer). Prinsessa har roa seg betraktelig, men er nok fortsatt mer hissig enn sin bror, ja.

 

Morsomt det der at man kan få et inntrykk av barnets personlighet allerede før fødselen.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar. ja, det er litt merkelig at de allerede i morsliv får personlighet. Håpe det blir en rolig harmonisk unge da.

Lenke til kommentar

nr 1-mye liv i magen- er en vilter unge:)

nr 2-mye roligere i magen og han er roligere enn storebror nå også.

nr 3-lite liv enda (SNART 20 UKER) men denne gangen ligger morkaka foran så det er vel derfor:)

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg har en jente fra før og fikk ikke vite kjønne denne gang på ul, men føler det er en jente til siden jeg har vært så kvalmen. Har også hørt at jenter er litt roligere i magen enn guttene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...