Gå til innhold

Bekkenløsning og fysioterapi


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at man får full trygderefusjon for behandling hos fysioterapeut for bekkenløsning?

Må man ha henvisning fra lege?

Har det noe å si hvor lang tid det har gått siden fødselen?

Noen som har erfaring med såkalt slyngetrening/terapi master mot bekkenløsningsplager?

 

Til slutt: noen som har tatt med sin lille pode til fysioterapeuten? skal ha min første time neste uke, og har ikke barnevakt. Er spent på om bebissen holder seg i ro mens timen pågår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på gratis fysioterapi ved bekkenplager under graviditet ig opp til 6 mnd etter fødsel. Du må henvises fra lege.

Jeg fant en fysioterapaut som kunne akkupunktur, det hjalp meg veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må rette litt jeg, den er ikke gratis, koster 50 kr per gang. Og i 6 mnd, men ikke nødvendigvis etter fødsel, jeg startet med fysio etter 2 mnd etter fødsel og har frem til snuppe er 8 mnd. Finn deg nærmeste manuelle terapaut, trenger ikke henvisning dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser et annet sted på nettet at man får trygderefusjon i 6 mnd fra behandlingen startet---

 

hvordan har det gått med dere da? har behandlingen hjulpet?

har inntrykk av at det er mange forskjellige behandlingsmuligheter, og at noen tilogmed blir verre av behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drøyde behandlingen når jeg var gravid selv om jeg hadde mye vondt, fant ikke behandler jeg var fornøyd med og ville spare meg for stresset med å komme meg frem og tilbake fra behandling. Etter fødsel ble jeg tipset om en manuell terapaut som jeg begynte å gå hos. nå har jeg prolaps i tillegg men jeg er så sint på meg selv for at jeg ikke begynte på behandling tidligere, hos han, da hadde jeg kanskje ikke fått prolaps tenker jeg.. Så svaret på spørsmålet ditt er ja, det kunne ha hjulpet!

Men det skal sies at det er forskjell på behandlere, behandlingen og pasienten. Selv ville jeg trent stabiliserende styrke på bekkenet, tøyd ofte, sørget for nok hvile, bassengtrening og massasje samt akupunktur. Men igjen, en manuell terapaut er absolutt å anbefale, de gidder å massere, samt har mulighet til å manipulere ledd hvis du trenger det. De kan også henvise videre, søke om refusjon osv. Man trenger heller ikke omveien om lege for henvisning.

Og ja, det var det jeg skrev over, du får fra behandlingen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...