Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som kan forklare meg hvordan man merker det, jeg er blitt litt kvalm og hatt noe vondt i hodet.. merker at jeg har litt vann i beina kansje.. er dette noe av symptomene??? jeg skal til jord mor om ni dager så vill jo bli kjekket da.. Men tror ikke det er noe galt så lenge babyen er så aktiv liksom...

 

PÅ FORHÅNDEN TAKK FOR SVAR...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...hvis du har mistanke om sf bør du få en time hos jordmor med en gang..

har selv vert bekymret for det og det er ikke noe kjekt...

det de ser det på er blodtrykket og proteiner i urinen..

jeg hadde et bt på 147/95...

var utrolig slapp,sov Hele tiden og utrolig svimmel..

har til tider vert litt små kvalm og hodepine..

heldighvis har blodprøvene mine og urinen hvist negativt..så jeg tipper at min kropp bare er veldig sliten nå..

har 14 dager igjen til termin..

hvis du er bekymret bør du få en time til å få målt bt og urin med det samme ,sf kan vere meget farlig..

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde det med første barnet mitt. Jo, jeg hadde mye hodeverk, synsforstyrrelser og var noe kvalm, Jeg hadde tjukke opphovna bein lenge før det viste på urin og blodtrykk. Gikk opp to skostørrelser. Etterhvert ble ansiktet opphovna og tjukt og det ble hendene og resten av kroppen også. Blodtrykket var skyhøyt og det var protein i urinen. Det med blodtrykket kjente jeg på at alt var så tungt og jeg var trøtt og dårlig. Jeg hadde en anelse om at jeg ikke var frisk før jeg gikk til kontroll, men da var det veldig alvorlig (Utvikla HELLP og fødte 2mnd for tidlig ).

Det du beskriver kan være starten på svangerskapsforgiftning, men det kan også være helt vanlige småplager. Hvor langt er du? Det er lurt å levere en urinprøve og sjekke blodtrykket for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...