Gå til innhold

Startet med spray i helgen - koffein, røyk, svie i neste/øyne...masse spørsmål...


skulle ønske det snart ble meg

Anbefalte innlegg

Hei igjen...jeg håper noen av dere kanskje kan svare meg på.....?

 

1) Er det normal og kjenne svie i nesen og bak øynene rett etter sprayen er tatt? Blir skikkelig trøtt rett etterpå også...?

 

2) Vet dere om vi må ligge totalt unna koffein og alkohol og røyk?

Huff..nå hørtes jeg ut som verdens mest usunne person...Føler ikke det da...Men poenget er...jeg har røyket og røyker...men vil prøve å ikke røyke nå eller i det minste bare ta 1-2 om dagen. Hva med kaffe...? Elsker kaffe, men kan nok klare å holde meg unna :) Vin/Øl...kanskje et glass vin på en lørdag? Er det skadelig? Vil ikke gjøre noe som er skadelig...Men fint om man kan "leve" litt mens man går på denne kuren også...

 

Noen som vet hvor viktig etc det er med tanke på å holde seg unna ting....? Huff...har så mange spørsmål.....

 

Hilsen meg... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svir i nesen i flere timer etterpå. Kom nedover halsen også. Med en skikkelig ekkel smak. Jeg drikker et glass eller to med pepsi max etterpå -for å døyve smaken. Eneste jeg har funnet som hjelper. Så det unne jeg meg. Hadde gått på veggene uten å få bort den smaken!

 

Jeg hadde ikke tort å nyte alhokol nå. Ikke mht et svangerskap, men pga medisin/alkohol ikke er gunstig.

Vet jo ikke hvordan den coktailen blir ;)

Alkohol i det normale minsker jo også muligheten til befruktning. Det var "noe" det påvirket, uten at jeg kan klare å fortelle det nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du ønsker å leve, men jeg vil anbefale deg å holde deg unna alkohol og røyk, samt redusere kaffe. Blir så surt hvis du ikke lykkes og tenker, at kanskje om jeg holdt meg helt unna.

 

Jeg kuttet ut både røyk og alkohol og "renset" kroppen min før egget ble satt inn. Full klaff på første forsøk! Ser på mitt svangerskap som en måned lenger enn normalt da den trengte disse forberedelsene.

 

En annen fordel med å kutte røyken allerede nå er at om skulle du bli gravid, så slipper du de "stressende" første ukene uten røyk, da du allerede har vært gjennom den prosessen.

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøttheten gjekk forresten over hos meg etter et par dager!

Begynte onsdag. I helgen har det "bare" vært svie og vond smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

 

Spurte legen om hvordan jeg skal forholde meg med hensyn til alkohol og koffein. Han sa måtehold... Det er jo tross alt giftstoffer vi tilfører kroppen, så det er best å unngå for mye. Fikk "klarsignal" på et par øl og litt kaffe - som sagt måtehold.

 

Lykke til videre c";)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen!

 

Ja, jeg skal bli myyyye flinkere..:)Er helt enig med dere. Det er jo tross alt en stor innvestering! Da må jeg bare prøve å bite tenna samme og være sterk når man blir fristet... :)

 

Får håpe vi ikke reagerer for mye på sprayen da...Samboer synes jeg har blitt litt mer sur og grinete? Men men...tror ikke det...

 

Er stadig innom her, så siden vi ligger ganske likt, så kan vi kanskje hjelpe hverandre? Jeg skal ha uttak/inntak i uke 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har også blitt litt mer sur enn ellers :)

 

Har barn fra før vi da. Ei jente på 5 som er veldig aktiv til tider. Enebarn og vil ha alt av oppmerksomhet.

I går ble jeg så irritert, eller hva jeg skal kalle det. At jeg bokstaveligtalt kastet de ut begge to! Måtte bare være alene for å roe meg ned.

Sendte de ut for å vaske en ren bil.

Så fort de var ute av døren, ble følelsene mine myye bedre. Pyntet meg, tok med meg ei bok og teppe og satte meg på en solstol ute.

 

Værre var det på fredag når vi hadde påskefrokost i bhg. Da skuffet jeg pia mi enormt mye.

Hun gledet seg slik til å vise frem kyllingene til mamma. Så fort vi hadde fått av oss klærne dro hun mamma med seg inn. Der traff vi mange gravide damer. Ble helt slått ut jeg. Hilste litt på de små søte nøstene, og måtte bare dra hjem igjen :(

Heldigvis var der ei utrolig snill dame som "reddet" meg litt. Hun såg at jeg ble lei meg (enda hun ikke vet noe om noe!). Så hun tok seg av pia mi. Hjalp henne med maten og alt.

Er så snill den dama der!!

 

I dag har det gått tålelig bra. Men merker godt at jeg har null i tålmodighet. :(

Blir så lett irritert også.

 

Jeg skal inn i uke 18.

Hvor hører du til? Behandlingssted altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sulamitten :)

 

Da er det nok noe i det at man får humørsvingninger....Jeg og samboer driver å pusser opp et nytt hjem vi akkurat har kjøpt....Jeg satte i gang å male, og malingen var feil...Jeg har vært skikkelig sur og lei meg for det i 2 dager nå...Tror ikke jeg hadde tatt så på vei for det ellers....det er jo bare å prøve en ny...En ting er å bli irritert og så glir det over..en annen ting er å bli dypt lei seg med stooor klump i magen....

 

Jeg hører til i Porsgrunn. Skal bli spenndende...men også skremmende....

 

Skjønner godt du blir lei deg når du ser babyer og gravide...selv får jeg alltid et slik "stikkende sug..."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Absolutt noe i at man får humørsvingninger! Jeg er glad og fornøyd ene øyeblikket, for så, helt uten forvarsel å kunne bli rasende for en bitteliten bagatell! Eller jeg griner i bøtter og spann over absolutt ingenting! Sukk.. ganske slitsomt, men om det fører til noe bra, så overlever jeg! :-)) I tillegg har jeg til tider ganske store konsentrasjonsproblemer, et skikkelig "tåkehue", når sant skal sies. ***fnis***

 

I dag, f.eks. mannet jeg meg opp for å dra til en kollega som fikk barn for noen få måneder siden. Hun vet godt hva jeg sliter med, og er svært forsiktig med å "prakke på meg" veslejenta på alle måter (både med snakk, bilder osv. osv.) I dag var jeg altså der og ba selv om å få holde det lille grynet. Det gikk bra en stund, og så fikk jeg helt krampegråt.

 

Stakkars kollegaen min visste ikke hva hun skulle foreta seg, og det er i grunnen ikke så mye å gjøre heller, annet enn å grine ferdig, tørke snørr og tårer og å prøve å tenke framover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda...

 

Det hørtes trist ut.....Jeg begynner ofte å gråte bare jeg ser babyer på tv jeg....;( Vi får krysse fingrene og håpe på at underet snart vil skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...