Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 Jeg har en stedatter på 7 år, som er her annenhver helg og litt ekstra i ferier. Hun har ett eget rom her. Også har vi en liten gutt på 5 mnd. Jenta er veldig klar over at hun må dele rom med gutten, etterhvert, ettersom vi ikke har noen mulighet til å flytte til ett større sted ennå... Men jeg begynner å bli klar for å flytte lillemann ut av soverommet våres. Jeg har ikke snakket med sambo eller jenta om det ennå.... Noen her som har noen erfaringer med dette??? Noen tips??
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 Stedatteren min var 6,5 år da hun ble storesøster her i huset. Fra lillesøsteren var 6 mnd delte de rom, og det gikk kjempe fint. Hadde ingen problemer. Lillesøster ble vant til at noen gikk i rommet og det er positivt. Hun sov uansett om hvilke lyder som ble laget. Jeg satt opp en bokhylle mellom sengene som skjermet for lyset når hun lå å leste. Ble en liten krok som storesøster kunne ha tingene og bøkene sine i. Hun har heldigvis ett godt sovehjerte, så når lillesøster våknet så våknet ikke hun. Vi kjøpte en reise seng som vi kunne slå opp på rommet vårt når lillemor ikke ville sove eller var syk. Vi hang opp mange hyller på veggene etterhvert. For hun hadde endel tinger som lillemor ikke måtte få tak i, som perler, barbiesko ol.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Ha småen på deres rom når hun er på besøk. Det er ikke nødvendigvis trygt å ha dem på samme rom. Fordi om dere ikke har merket noe il søsken sjalusi, betyr ikke det at den ikke er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå