Gå til innhold

forvirret angående engangsstønad


Gjest

Anbefalte innlegg

når kan man sende inn søknaden? Har kikket på den, men står man skal oppgi hvor man fødte osv. Skal den da sendes inn etter fødsel? Skjønner heller ikke så mye av den, finnes det et hefte for hjelp til utfylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan sende den inn når du vil, men du må sende med kopi av papirene fra ultralyden med den eksakte terminen....så vil du få utbetalt stønaden 12 uker før fødsel

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil det si at hvis jeg har termin i oktober, kan jeg får den i juni? Det hadde jo vært helt fantastitks. Og hvor mye er den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jeg er student, kan jeg søke om engangstønd? og va ellers kan jeg søke om?

hvor søker jeg om engangstønad?? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til student:

Vi er i samme båt! :-) Vi har krav på engangsstønad fra trygdekontoret samt fødselsstipend fra Lånekassen (6000,- mnd). Du kan også få mer støtte fra Lånekassen om du er enslig, om både du og far er i utdanning e.l. Ring trygdekontoret om du har flere spørsmål, de gir deg svar på alle de spørsmål du kan ha. Gå inn på lanekassen.no, der finner du søknad om fødelsstipend. Du må søke om stipend på vanlig måte, og så ettersende søknaden om fødselsstipend etter at du har fått babyen! Dersom du lurer på noe i forbindelse med fødselsstipendet, ring Lånekassen, der fikk i alle fall jeg godt og klart svar! :-)

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...