Gå til innhold

er det sant at når man tar keisersnitt så-


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og er våken så binder de fast hendene dine!

For ser nemlig for meg at hvis jeg må ta ks, kommer jeg til å bli hysterisk og helt vill med tanke på at noen kutter i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Hvor i all verden har du det fra??? NEI, man blir ikke bundet fast hverken på hender eller føtter ved keisersnitt! Du får bedøvelse i ryggen, slik at du ikke kjenner noenting fra brystet og ned. Så setter de opp en skjerm ved brystet ditt, slik at du ikke ser hva som skjer. Du kjenner ingenting, ser ingenting, før de løfter bebisen over skjermen og legger den på brystet ditt. Helt smertefritt og uproblematisk! (iallefall frem til du skal opp og gå for første gang...) En vanlig fødsel er VOND, det er ikke et keisersnitt! Og jeg snakker av erfaring!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt om de binder fast hendene dine vet jeg ikke. Og om de gjør det så tror jeg at man er såppas i ørska at man ikke merker så mye til det. Morkaka mi ligger feil, og skal på ny ul nå rett over påske. Hvis det blir sånn at jeg må ta keisersnitt pga det så vil jeg insistere på å få narkose, sånn at jeg slipper ubehagelige opplevelser... lukter... lyder, osv. Hvis du må ta keisersnitt akutt legger de deg alltid i narkose, Hvis det er planlagt kan man vel velge litt mer fritt selv tror jeg. Nei, jeg hadde valgt narkose var jeg deg. Da sovner du, og merker ingen ting.

 

Dette her går veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da får du jo ikke sett barnet når det kommer ut..... det må jo være kjempe kjedlig å våkne opp lenge etter.... det er jo over på kjempe kort tid...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis alternativet er å få panikk? Nei, det vil i hvertfall ikke jeg... Blir narkose på meg om jeg må ta keisersnitt. Da jeg var i narkose sist, begynnte jeg så smått å vokne da de sydde meg. (De fortalte meg dette etterpå, merka ikke noe). Jeg var våken, men ganske groggy da de trillet meg inn på oppvokninga. Så jeg tror det varierer ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt keisersnitt og det de gjør er at du får en venflon/intravenøst i begge hender og da må armene ligge ut til siden på to støtter. Babyen får du opp til deg rett etter at den er tatt ut - akkurat som ved en vanlig fødsel. Man får vanligvis kun epidural (sterkere dose enn ved vanlig fødsel) og er våken hele tiden.

 

Selve KS er smertefritt, men tiden etter er vond og man blir skikkelig redusert. Kan ikke løfte opp og bære babyen og andre vanlige ting skikkelig før flere uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde akutt ks 29 mars m/full narkose, og jeg var oppe samme kvelden for å dusje og jeg løftet Sander dagen etterpå merket ikke noe til det i arret mitt

men vet at jeg ikke skal løfte tunge ting, men Sander var ikke noe problem men vi er nok forskjellige noen orker å løfte babyen andre ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...