Gå til innhold

Dere som har barna hos pappa mer enn annenhver helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet ut fra pappa 2 mnd. siden ! Det går veldig bra både med barna og med oss! Mye mindre krangling og mer samarbeid. Ser i ettertid at vi skulle ikke ventet med bruddet så lenge som vi gjorde. Men det jeg lurer på , hvordan gjør dere det med alt utstyr. Vi har 2 barn som begge går på barnehagen!

Det som er problemet er at det er vanskelig å hold styr på alle klærne. Ser etter hvert at vi må har dobbelt opp med alt, men ofte oppdager jeg at begge par med støvler , eller finskoene står hos pappa. Prøver å merke klærne hva so skal være hos meg og hos pappa, men det blir liksom ikke nok! Heldigvis bor vi 200 m fra hverandre så det er ikke noe problem å hente, men det blir litt fra og tilbake med alt utstyr.

Blir glad å få noen tips hvordan dere gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så enkelt det der... Dersom dere skal unngå å måtte ha 2 av hvert kreves det enormt godvilje fra begge.. :)

Jeg må minne min eks på å ta med diverse jeg vet skal hit. Det irriterer meg at jeg må det, men får bare ta det med ett smil :)

Barna har det meste hos sin far og her. Sykler begge plasser, dukkevogn begge plasser, pyjamaser, truser og sokker/str.bukser begge plasser, + litt annet klær også..

Dere er jo rimelig færske ennå, går seg nok til, og tro meg: det blir lettere når det blir varmere!

Skrevet

Det blir lettere etter hvert, ja. Husker det var et evig kaos med luer og sko og votter frem og tilbake. Men nå har vi blitt kjempeflinke! Vi prøver så godt vi kan og ha dobbelt av alt. Men vi har kun et par ski, en sykkel, en vogn, et par vintersko o.s.v. Vi pakker en liten trolley, som leveres med henne i barnehagen. Og er noe glemt, prøver vi å klare oss uten, evnt hente hos hverandre. Vi har også en avtale om at det jeg ønsker skal være hos meg, ikke skal sendes til han, og det han ønsker skal være hos han, ikke skal sendes til meg. Sånn unngår vi krangling om det... Pluss en veldig klar enighet om at det er hennes ting, ikke våre. Uavhengig av hvem som har kjøpt de. Så bare det kommer henne til gode, så får det være samme hvor de er...

Lykke til!

Skrevet

Kun et av alt her. Trenger ikke dobbelt opp. Barna har sine ting fast her hos meg. Jeg sender med det de trenger av klær de dagene de er hos pappaen, det samme gjelder utstyr.

Men det blir ikke liggende i barnehagen og på skolen hele dagen siden pappaen henter tingene hos meg før han henter barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...