Gå til innhold

Vaksine mot hjernehinnebetennelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mye diskusjon om den nye vaksinen mot hjernehinnebetennelse. Er veldig usikker på om vi skal ta den eller ikke, har fått resept og time på helsestasjonen...Men fortsatt veldig usikker. Er det mange som har tatt den her inne? Er ikke i mot å vaksinere, datteren min har fått alle de andre vaksinene, men denne er helt ny her i landet og vet ikke bivirkningene av den.

Noen som har tatt den som vil dele sitt syn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

Sønnen min tok vaksinen (første dose) i dag. Han er 13 mnd. Vi var som deg litt tvil, men valgte å ta den. Hvis du går inn på www.felleskatalogen. no og søker på prevenar kan du lese om medisinen og bivirkningene. Det er stort sett de samme som med andre vaksiner. vi valgte å ta den siden det er mellom 5-10 barn som dør hvert år av det. selv om sannsynligheten er liten for at man får den, så vet man jo aldri. Kunne aldri tilgitt meg selv da. Medisinen er ganske dyr og koster i underkant av 600 kr pr dose.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt denne vaksinen. Gjorde det før jul. Dose to i februar. Var vel nesten en av de første som tok den.. Gutten min hadde ingen reaksjoner på den. Når det gjelder MMR vaksinen derimot vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...vaksine spørsmål er vanskelige. Sukk.. Man vil jo uansett det beste for sitt barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinen er ikke ny. Den har vært brukt i mange år, spesielt til barn uten milt og nedsatt immunforsvar.

Det er det siste års mediadebatt som har fått den på ut til "alle", jeg skal ikke vaksinere. Og det er ikke fordi jeg ikke "stoler på" vaksinen men fordi jeg ikke ser nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...