Gå til innhold

Hei, hei..


Mamsen86

Anbefalte innlegg

Hei.

 

For to år siden ble jeg gravid for første gang. Det var ikke planlagt den gangen, det var mange rare tanker rundt svangerskapet. Jeg brukte lang tid på å vende meg til tanken på at jeg skulle bli mamma.

Ble gravid dagen før nyttårsaften, i baksete på bilen til eksen.. Vi var så unge og tenkte ikke på konsekvensene av alt vi gjorde!

Vel.. Det tok ikke lange stunden før jeg merket at jeg var gravid! Jeg fikk mildt sagt sjokk..

Eksen ville ikke høre snakk om dette engang, ville ikke ha noe med hverken meg eller babyen å gjøre. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, følte meg nokså fortapt...

Etter millioner med tårer og lange dager klarte jeg endelig å vende meg til tanken på at jeg skulle bli mamma og jeg gledet meg som bare f..

Begynte så smått å fortelle det til venninnene mine, som alle sammen gledet seg nesten like mye som meg. Jeg visste at jeg skulle klare dette alene..

Men så.. Den 9 mars 2004 mistet jeg babyen min.

Det var et helvete hele natten, smerter jeg ikke engang kan beskrive.

Gjør vondt dypt inni sjelen bare jeg tenker på dette!!

 

Jeg slet med dårlig samvittighet, gjør det fortsatt. Hverken jeg eller eksen ønsket babyen i begynnelsen.. Tanken på at jeg hadde tenkt de tankene slet/sliter veldig på meg. "Om jeg bare ikke hadde tenkt ditten, om jeg bare ikke hadde sagt datten.."

 

Iallefall.. Nå er jeg gravid på nytt, et nytt lite mirakel har bosatt seg i magen min.

Men jeg er så utrolig redd!! Jeg får "flashback" hele tiden, sjekker etter blod i trusa konstant! Jeg holder mildt sagt på å bli gæren..

 

Er det noen andre som også opplever dette? Eller er det bare jeg som overreagerer totalt her?

 

Stor klem!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg tror alle som har opplevd å miste en gang eller flerer, sjekker som du gjør i trusen etter blod.... Tror du bare skal akseptere at det er noe du kommer til å gjøre i mange uker fremover nå...

 

Jeg har mistet mange ganger, men nå har jeg bare 8 dager igjen til baby'n kommer, det er helt utrolig... Husk at det som oftest går veldig bra :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er jo nesten 4 mnd på vei.. Så jeg er jo over de mest "kritiske" ukene.. Men allikavel..

 

Så godt å høre at det har gått bra med deg denne gangen! =) Masse lykke til med den nye babyen som kommer snart!! =)

 

Klem!

Lenke til kommentar

By the way...

 

Jeg glemte jo helt å få med i "historien" min her det at for meg har abort aldri vært en utvei, what so ever..

Grunnen til at jeg sliter med så mye dårlig samvittighet er for at jeg var så dum og ikke brukte prevansjon den gangen, og så når jeg først ble gravid så stakk jeg halen mellom beina! Jeg tenkte aldri på abort, tenkte bare en haug negative tanker.. Og det er det som sleit jævlig!

 

Bare sånn at det er sagt.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...