Gå til innhold

Når spre nyheten?


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på når jeg bør fortelle om graviditeten til folk rundt meg. På en side så har jeg store problemer med å holde det for meg selv, jeg vet jeg kommer til å ville fortelle det til alle jeg kjenner, på andre siden så er jeg jo bare noen uker på vei, og tusen ting kan jo gå galt enda (selv om man ikke skal tenke slike negative tanker så gjør man det jo).

 

Samboeren min ville helst at det skulle bli mellom oss to til det var bekreftet på ordentlig, men det har jeg allerede brutt:) Tre venninner har allerede fåt vite at de skal bli 'tanter':)

 

Hva tenker dere omkring dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer:)

 

Vi har valgt og ikke si det til så mange enda, bare mamma og et vennepar. Er 6 uker på vei i dag. jeg mistet i uke 7 i slutten av februar og da hadde vi sagt det nærmeste familie og et par venner. Hadde den gangen også veldig lyst til å si det alle, men bestemte oss for å ta det litt med ro. Var veldig glad for at vi ikke hadde fortalt det til så mange når det endte slik det gjorde. Syns det var leit nok og informere om spontanaborten til de få som visste det. Enda det bare var gode venner og familie.

Men jeg har veldig lyst å rope det ut til alle andre også:) Skal på innvendig UL om en ukes tid. Vil da være 7+3. Og hvis alt står bra til kan det hende jeg får overtalt sambo til å si det til et par stykker til!

 

Lykke til fremover. Gleder meg til å høre hvordan det går og gleder meg til å dele denne lykkelige tiden med alle dere andre.

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 3 og første gangen klarte vi å holde oss i tre måneder, andre gangen fortalte vi det etter ca en mnd og denne gangen blir det vel noe midt i mellom tenker jeg. Synes det er deilig å ha en slik stor hemmelighet bare med mannen min en liten stund. Om jeg skulle miste kommer jeg sikkert til å fortelle det til de nærmeste likevell så det er ikke derfor. Men det er noe med at ni måneder er ganske lang tid. Det føles kanskje litt ekstra lenge om alle rundt en også skal vente så lenge. Vi kommer iallefall til å kose oss med hemmeligheten noen uker til tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hum, dette er et meget omtalt tema hjemme hos oss. Jeg hopper og spretter av glede og skulle så gjerne fortalt nyheten til mine venner, spesielt siden de fleste av mine gode venner vet at jeg har strevd lenge med å bli gravid og at jeg snart skulle til prøverørsbehandling (noe vi så vidt slapp...), men min samboer har mer is i blodet og har lyst til å vente litt lenger.

Jeg har da ikke helt klart å holde meg, for jeg har fortalt det til en veldig nær venninne som også har brukt lang tid på å få sin første.

 

Men, det ser ut til at vi må fortelle det til den aller nærmeste familien nå rundt Påske tider. Påsken skal feires på fjellet med min bror og hans kone, og jeg tviler sterkt på at vi klarer å holde det skult (jeg kommer ikke til å kunne gå lange turer (vondt i mangen), jeg sovner kl 20 og kan ikke drikke rødvin (veldig uvanlig!)). Dermed skal nytheten spres til våre foreldre og søsken rundt påsketider. Jeg er nå i 6 termin uke.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg kleder meg til å studere fjeset til familien når vi sier det. Jeg tror min pappa kommer til å bli skikkelig rørt.

Selv om nyheten er fortalt til den nærmeste familien snart så tviler jeg på at jeg kommer til å fortelle det til andre før jeg har vært til min første legetime den 26 april.

Inntil videre er nyheten om spiren en deilig liten hellighet som vi holder for oss selv.

 

Gjesp, tror jeg må legge meg å sove litt til .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Mannfolka har nok litt mer is i magen ja, men så går de ikke rundt med alle symptoma og dermed blir minnet om det hele tiden... Jeg "fikk lov" til å si det til mine foreldre, men har også lekket nyheten til to gode venninner, sånn helt i det stille ;) Det er virkelig ikke lett å holde på dette. Har mest lyst til å rope det ut!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er kjempestas at bare jeg og mannen min vet det. Det er deilig å ha den fantastiske hemmeligheten for oss selv i begynnelsen. Er også bare 5 uker på veg, og regner med at det blir offisielt rundt uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... vi har egentlig sagt det til de fleste.

DA jeg vant ut at jeg var gravid, så ringte jeg samboern, men han tok ikke telefon. Å jeg MÅTTE bare snakke med noen.. så da ringte jeg min mor og min bestevennine.

Så da samboern ringte så trodde han ikke på meg.

Å da han kom hjem,så hadde han fortalt det til 3 av sine venner..

å plutselig så begynte "snøballen å rulle", å innen for 24 timer,så viste alle det.(av de som skulle vite det)

 

men vi er glade uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det der høres ut som en skikkelig jungeltromme! :)

Du er heldig du som har kommet ut med nyheten, jeg må virkelig dempe meg for å ikke rope det ut! Men i morgen begynner vi med å fortelle det til min mor og far!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...