Gå til innhold

Mycostatin krem


niomi

Anbefalte innlegg

Jeg tar for tiden en kur med mycostatinkrem mot sopp, og lurer på en ting. Dere andre som holder på med/ har vært igjennom dette, vasker dere vekk kremen på brystvorten før dere ammer??

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vaske den vekk, men har gjort det en del allikevel. Synes det lukter litt rart av den..

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke gjort det. Fikk samme beskjed som deg av legen min. Tror det er fort gjort å bli enda mer sår dersom man vasker seg for mye, må jo "gni" litt for å få den av. Har ikke hatt noe problem med at babyen ikke ville ta puppen pga kremen. Smør på et tynt lag rett etter amming (lufttørke først) , så blir det ikke sittende igjen så mye ved neste amming. Behandler du barnet for sopp forresten? Er visst viktig selv om barnet ikke har synlig trøske i munnen. Pga resmitte til deg. Lykke til med soppbehandlinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. akkurat vært på legevaktem og fått den kremen eg.. men fikk vbeskjed om og vaske den av.. merkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke vaske av (iflg. Nasjonalt kompetansesenter for amming), men husk å bruke den OFTE. 6-8 ganger i døgnet!

 

Jeg pleide å smøre etter hver amming, slik at salven fikk maks tid til å være på puppen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...