Gå til innhold

Noen som har vært på første legekontroll allerede?


Vifikkiaugust

Anbefalte innlegg

Jeg skal til første kontroll like over påske, og gleder meg til det.Jeg vil da være 7+3. Tror jeg kommer til å føle meg litt mer "gravid" etter det. Er det noen av dere som har vært på kontroll allerede? Hva går den ut på? Kan legen sjekke da at det står bra til med spiren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på første svangerskapskontroll allerede 5+0. Vet det er vanlig å ha jernmangel i min familie, og ville vite om jeg evt. trenger jerntilskudd.

 

Det som skjedde var at jeg og legen snakket litt om når jeg hadde termin, hvordan familiesituasjonen var, litt om kosthold o.s.v.

Deretter sjekket de urinprøven min, og tok en haug med blodprøver.

 

Det ble fyllt ut et helsekort for gravide, og legen spurte om han skulle sende søknad om fødeplass til sykehus.

Her i Oslo er det greit å få det siste unna allerede, for det er jo køer av fødende.

 

Ellers, ikke så mye som skjedde.

 

Mange tar også celleprøve fra livmorhals, og dersom det er tvil om hvor langt du er på vei, kan legen kjenne på livmor og forsøke å stadfeste.

Min så ikke noe poeng med noen form for gynekologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke før 25 april.

Egentlig så ville jeg ha ventet til jeg var 3 mnd.

Men jeg måtte fornye en resept til min datter, å mens jeg snakket med legen,så nevnte jeg at jeg var gravid.

Å før jeg viste ordet ,så hadde jeg fått en time.

Jeg skal heldigvis til en lege jeg liker, sist gang jeg var graivid så kom jeg til den idioten.

Husker jeg satt der glad og spent(var ca 8 uker).Å da han var ferdig med å undersøke meg,så spurte jeg han hva som skulle skje nå?når jeg skulle komme neste gang osv.

Så sier han bare : nåh,vi får nu se om du det holder..

ble såååå trist.

satans idiot...

 

jaja.. jeg fikk i allefall en sunn og rask jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig!!?? Det går virkelig ikke an. Skjønner godt du ikke var fornøyd med den legen der ja. Jeg har vært til legen min noen ganger tidligere, og liker henne veldig godt heldigvis.

 

Har lest en plass at man bør kontakte jordmor også, men mulig at legen ordner det? Vet jeg får svar på alle sprørsmålene når jeg kommer meg til legen, men det virker så leeeenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes helt utenkelig ut!

 

Liker heldigvis fastlegen min godt, og er aldri redd for å gå dit. Han nevnte knapt noe om at dette kunne gå galt, og når han gjorde det, sa han at dette er ikke noe vi snakker om.

 

Jordmor må man kontakte selv, men legen kan kanskje hjelpe med å finne ut hvilken jordmor man skal til.

 

For meg var det for tidlig å få time hos jordmor, selv om jeg hadde vært hos lege. Skal ringe og bestille time hos JM etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...