Gå til innhold

Hun skal på eget rom nå.. Hvordan nattamme?


lukastar

Anbefalte innlegg

Vesla skal på eget rom, er kanskje på tide da hun snart er 6 mnd. Men jeg lurer så på dette med nattammingen, da. Hvordan gjør dere dette? Nå tar jeg henne opp av senga hennes og ned i senga mi, ammer begge bryst, og så opp igjen i hennes seng. Hun og jeg sovner igjen med en gang, veldig greit. Men nå må jeg inn på hennes rom, på med lys, og sitte - ja hvor da? Noen som har noen gode tips slik at det blir minst mulig forstyrrelser for oss begge?

 

Kunne selvfølgelig hatt henne hos oss lenger, men HS anbefalte det for å gi både henne og meg bedre søvn da hun sover så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi har hatt Eline (9 uker i morgen) på eget rom hele tiden.

Det er såpass god plass der at vi fikk satt inn en gamel stressless som jeg har brukt ved nattamming. Av lys har vi hatt en lesselampe med svak pære som lyser inn mot veggen så Eøline ikke får alt lyset i ansiktet. Hun er svært lite glad i det + at hun blir mer våken av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen ammet jeg i en saccosekk inne på rommet til babyen min. Det var lunt og godt, mem ikke fullt så lett å komme seg opp av igjen.... fikk senebetennelse i kneet pga feibelastning når jeg reiste meg opp- ikke så lurt.Nå har baby fått rom på gjesterommet slik at jeg ammer i sovesofaen der. Har døra til rommet hans åpen ( vår er lukket) slik at jeg hører han uten babycall. Slår på lyset i gangen, da får vi et svakt lys inn på rommet slik at ingen av oss forstyrres mens vi ammer.

Kanskje du kunne kjøpe deg en litt billig, men god stol å ha på rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er snart 5 mnd og ligger på samme rom som storebror på 2. Jeg har satt en helt vanlig stol ved sengen hans, og det eneste lyset er nattlyset til storebror. Ei lita lampe som kobles rett i kontakten ved gulvet. Tar ham opp på fanget, mater fra begge bryst, og så legger jeg ham ned igjen og forlater rommet. Går kjempefint. Han sovner igjen med en gang. Ikke ha på for mye lys, ikke snakk med barnet og ikke kos for mye. Lager du det kun til en mating og ikke våken/kosestund så vil det etterhvert ikke være så interessant å våkne om natta for å spise. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sitter i ein liten sofa på rommet hans,Med ein svak natt lampe på,med farga lys pære.Går helt fint.Sovner igjen med ein gong etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover Andreas stort sett over natta uten mat, men et par ganger har han måttet få mat på natta. Jeg har ikke rota meg til å sette en stol innpå babyrommet jeg, så jeg tok han rett og slett inn i vår seng og ga mat.. Vi har en nattlampe på hans rom og en på vårt, og begge de to sto på, det ga tilstrekkelig lys. Nattlampene er fra ikea og heter spöka tror jeg.. Kjempekjekke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...