Gå til innhold

Atopisk eksem...noen som kan noe om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten helt sikker på at gutten har fått det. Han har masse flekker rundt omkring på kroppen.

 

Det jeg lurer på er om det er noe spes jeg bør tenke på som feks mat han ikke bør spise og sånn? Husker at jeg leste et sted at det var visse matvarer som kunne gjøre det værre.

 

Går det bort noen gang?

 

Hva kommer det av?

 

Jeg har slutta med å bruke skyllemiddel og vasker kun klærne hans i blenda sensitiv. Bader han sjelden og bruker masse olje i vannet. Smører på Aderma krem.

Er det mer jeg bør gjøre?

 

Veldig takknemlig for svar!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Du kan jo teste han ved å f.eks gi han pannekaker eller noe annet med egg i. Vår jente har atopisk eksem og hun får da nesten umiddelbart røde prikker rundt munnen - faktisk i løpet av måltidet, så hun er allergisk mot egg. Egg, nøtter og fisk er jo vanlige allergiting som kan gi atopisk eksem. Ellers, bruk hvitt undertøy - fargen i klær kan gjøre at det blir eksem. Og ikke bruk for mye olje i badevannet, da, huden må få puste også. Og smører du med Aderma, så smør på tynt. Du kan gjerne smøre flere ganger daglig. Den lille tuben fungerer på selve utslettene, mens kremen (lotion) er forebyggende.

 

Og ikke kle ungen for varmt. Svette gir utslett. Og aldri ull rett mot huden.

 

Atopisk eksem kommer av allergi for vår lille jente, iallefall. Vær obs på det med eggeallergi, for da skal han ikke ha vanlig MMR vaksine, evt skal den gis med allergolog tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...