Gå til innhold

Hvor lenge etter cellegift?


Sommerfugler

Anbefalte innlegg

Hei, hadde min andre XU i eggleder for 3 mnd siden, hadde utskrapning og fikk Methotrexat (cellegift) da nivåene bare fortsatte å stige...Fikk kun én sprøyte, den gjorde susen.

Andre som har vært gjennom dette? Ble anbefalt å vente 3 mnd før vi kunne prøve igjen - det er nå - men er redd fosteret kan ta skade om det er for tidlig.. Hvordan kan jeg vite at all giften er ute av kroppen?

Synes dette er skummelt, og er samtidig veldig redd for ny XU :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier tre månder for å være på den sikre siden, som regel er giften ute etter 1 til 2 månder. Tror nok du trygt kan begynne å prøve nå ja.

Men er du blitt tilbydd tidlig ul? Du skal ha krav på ul i uke 4-5 og i uke 7-8, deretter den ordinære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hørtes jo betryggedne ut :)

Joda, har stående tilbud om UL. Hadde det sist også, og det ble et veldig stressmoment da jeg var på UL ca. uke 5 og ingenting var og se - de ville ikke "ta fra meg håpet" siden det var så tidlig, så jeg måtte vente til blødningene begynte før ting skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de ikke blodprøver for å måle HcG nivået heller da de ikke så noe på ul i uke 5? Rart, jeg ble fulgt opp med blodprøver tett da de ikke oppdaget noe på ul.. Hørstes rart ut, og veldig stressende..

Håper det blir bedre denne gang, det er virkelig en påkjenning å måtte gå igjennom noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen da jeg fikk positiv hjemmetest, og testen slo jo selvfølgelig ut hos legen også da :) De sendte meg direkte til en privatpraktiserende gynekolog og hun gav meg bare en ny time et par uker senere - i håp om at vi ville se noe da... Innen den tid hadde jeg vært innom legevakt + sykehus pga blødninger og først da begynte de HCG-målinger.

 

Hvor tidlig skal man egentlig kunne se fosteret når det ligger der det skal? Noen som vet?

Kjenner jeg blir helt svett ved tanken på å sette meg i stolen hos gynekologen igjen og se en tom skjerm...

Har en sønn på 4 fra før og hadde blødninger da jeg gikk med ham, men det var først i uke 8 og da så vi han godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, jeg var på ul da jeg var 4+2 og da så de en liten formørkning og plomme-sekk, da jeg var på ul 3+6 så så de ingenting. Så jeg vil tro det er rundt 4 uker at de kan se noe. Det er derfor de gir en ul i 4-5 uke for da ser de hvor fosteret ligger.. Hos meg startet du må stå på neste gang og kreve ul samt måling av HcG!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det skal jeg :) Fikk veldig god kontakt med ei av legene på sykehuset, hun har bedt meg ringe om det skulle være noe - så jeg tror nok jeg drar rett til henne om jeg får to blå streker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...