Gå til innhold

Hvorfor prøver dere akkurat nå?


makrellen 3.barnsmamma

Anbefalte innlegg

Når er egentlig riktig tid for å bli gravid og er det noe som heter riktig tid for akkurat det å få barn?

 

Er nysgjerrig på hvorfor dere prøver å få barn akkurat nå? Hvorfor har dere valgt å prøve akkurat nå?

 

Personlig så valgte vi å prøve å få vårt første barn da jeg fikk vite at jeg var disponert for livmor-kreft, og cellforandringen i livmora tydet på at noe var i gang med å skje. Fikk hjelp med å bli gravid første gang siden vi hadde prøvd i 9 mnd allerede uten at det hadde klaffet, og siden jeg ønsket flere barn enn ett og ting var som de var så valgte vi å få to tette, og andre mann kom helt uten hjelp og på første forsøk. Følte på en måte at vi måtte skynde oss å få de barna vi ønsket, min mor måtte fjerne livmora før hun hadde fått de barna hun ønsket og det ville jeg absolutt ikke at skulle skje med oss..

Nå viser prøvene at celleforandringen har stagnert og gått tilbake litt, så jeg er ikke i noen fare-sone lengre, men likevel vil jeg gjerne ha nummer tre nå, helst så fort som mulig slik at det blir tre tette..

Så nå er det vel helst det at vi inderlig ønsker en baby til som gjør at vi prøver igjen. Ikke passer det spesielt godt i forhold til jobb og bekkenløsning og forskjellig andre ting, vi er vel inne i en slik tid som noen ville kalle for ikke riktig tid for ett barn til, men en til blir det så fort det er mulig for vi ønsker det så inderlig..

 

God Påske til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi tenker mest på det at det passe vel aldri heeeelt perfekt å få et barn.. det er alltid noe som sier at man helst bør vente.. men nå synes vi det er på tide å prøve å få et søsken til tuppa som blir 4 på januar.. for at det ikke skal bli altfor lenge imellom..

 

så jeg er inne i min 2.pp nå, og hååååper det klaffer. -om det blir et desemberbarn det bryr jeg meg ikke noe spesielt om.. det viktigste er at det blir et friskt barn;-) Så alle måneder er pp her.. helt til det klaffer.. hadde vel ikke ordentlig pp forrige mnd, så jeg er vel egentlig bare på 1.pp... men, likevel. har gått uten prev. i to mnd.. så..

 

satser på at det går denna gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ytret ønske om å fa barn for en stund siden, og har egentlig bare gått og ventet på at samboeren min skulle bli klar han også. Det ble han for over ett år siden, og siden har vi prøvd uten å bli gravid. Så siden ting tar så lang tid, tenker jeg lite på om det vil passe inn med andre ting. Jeg har ikke fast jobb og har søkt på skole til høsten, men blir jeg gravid nå skal jeg søke på en stilling som blir utlyst på jobb i nær framtid. Da er jeg hvertfall sikret jobb ett år fremover :-)

 

Sjelden det passer perfekt å få barn ja, så vi tar det som det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestemt oss for å få barn nå, fordi vi har funnet "den rette" i hverandre etter mange år med partnerbytte og fylleskandaler hver for oss. Vi elsker hverandre og vi vil gifte oss i nær framtid. Og på bakgrunn av vår store kjærlighet passer det fint å bli foreldre nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne litt opp jeg..

Takk til dere som allerede har skrevet, er ganske så enig med dere, kanskje finnes det ikke noe som heter rett eller ikke rett tid for å få barn dersom man virkelig ønsker ett.

Vil høre flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. vi har 2 jenter.. ganske tette 2 år og 4mnd mellom de. Og nå har tiden gått og minste jenta er blitt 4, så nå er det på tide med en liten søster eller bror til de.. Ønsket egentlig ikke en skikkelig attpåklatt..men pga jobb har det ikke passet før. Og denne gangen tar det jo så laaang tid også nå da, er jo typisk når vi først har bestemt oss ;O) Så¨håper det klaffer snart... alltid ønsket meg 3 barn jeg.. håper vi får det til også!!

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å lese de forskjellige innleggene.

Det er typisk at man må prøve når man endelig har bestemt seg.. Her har jeg endelig fått mannen med på nummer tre, så må vi vente, blir nesten redd han skal ombestemme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er gift, er 30 i år... føler det er på tide liksom. Har egentlig ikke økonomi til det enda...men det går nok. Har prøvd i over et år og klokken tikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er endelig overbevist om at det er på tide med nummer to... =)

Har brukt et par måneder for å få ham i rette modus, men nå er han også klar som et egg. Forhåpentligvis så klaffer det fort, da blir det i underkant av 3 år mellom barna....

 

Jeg vil jo gjerne ha 3 stykker jeg da så vi må få fart på sakene, sånn at vi kan begynne å prøve på nummer 3. Må nok inn med litt sterkere skyts for å overtale samboeren min der, men når tankene har modnet litt, så kommer han etter.

 

...men aller først må vi smekke inn en fulltreffer på nummer to.

Den saken skal vi jobbe litt med om en liten halvtime.... =)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Å vi vil så gjerne ha nr 2 vi nå... Men det ser ut som den virkelig lar seg vente.. Vi har en datter som blir 4 i mai, så for et år siden tenkte vi at det var greit å komme i gang, for at alderen ikke skulle bli så stor i mellom dem, men siden det har latt seg vente, så ser det ut som det blir det, men men sånn er det når den en gang ikke klaffer.. Dere får ha lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske dere alle lykke til! Håper inderlig det klaffer for dere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...