Gå til innhold

INGEN befruktet seg


KoneMor76

Anbefalte innlegg

Hadde vårt første ivf førsøk i februar.(eller heldigvis teller det ikke som et forsøk da) Vi hentet ut 5 fine egg, hadde vel håpet på fler da men. Både egg og sperm så bra ut. Dagen etter uttak ringte vi spente for å høre hvor mange som hadde befruktet seg. Ingen var svaret, det var vi ikke forberedt på!!!!!!!!!!! Det ble veldig trist og vi føler at vi ikke fikk en sjans engang.

Fler som har opplevd dette?

Nå gruer vi oss allerede til å ta den telefonen neste gang. Er redd for at det samme skal skje igjen.

Neste gang skal de gjøre en mikroinjeksjon.

Neste forsøk blir i slutten av mai (ca 7 år altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

er trasig når slike ting skjer. Men ved hjelp av icsi blir det nok flere befruktede egg neste gang skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åhh... det var leit og høre:(( Krysser fingrene for deg neste gang:))

 

Da blir vi liggende nesten likt i løypa vi:)) Jeg starter mitt andre ICSI forsøk i mai:))

 

Hvor holder du til?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for det.

Jeg holder til i Porsgrunn, du da?

Hvor stoppet det for dere på første icsi forsøket?

Fikk du ut/befruktet mange egg?

Jeg fikk mensen i går, så da skal jeg vel begynne med spray om ca 20 dager.

Krysser fingrene for deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opplevd akkurat det samme, ved første IVF i nov.05 fikk vi ut 12 egg, og alt lå til rette for befruktning. Vi fikk heller ikke noen befruktede egg, og ble selvfølgelig skuffet over det.

 

Hadde 1. ICSI i mars, fikk ut 15 egg, hvorav 7 egg ble befrukte, ett satt tilbake og seks på frys. Positiv blodprøve forrige tirsdag, så jeg er altså gravid. Er jo bare 4 uker på vei, og mye kan skje, men det viser i alle fall at det kan gå riktig bra selv med et slikt første forsøk.

 

Ønsker deg lykke til i mai!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Konemor76:)

 

Jeg holder til på Riksen:)) Vi blei gravid epå første ICSI, men msita i uke 5. Jeg fikk ut 8 egg, 7 blei lagt til befruktning og tre ble befruktet. Satte inn ett, fikk ingen på frys.

 

Jeg får oppstartsdato neste gang jeg får mensen....:))

 

Lykke til:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Dette var beroligene lesning! Håpet at noen hadde opplevd noe slikt, at det ordnet seg med icsi. De sa i Porsgrunn at det var sjelden det skjedde at ingen egg befruktet seg (ca. 1 tilfelle i måneden)

Fikk du noe forklaring på hvorfor det skjedde?

Til oss sa de, tykt eggeskall, eller at kemien ikke passer.

Nå er det bare å veeeeeente, ser frem til å starte opp igjen, da skjer det i det minste noe.

Gratulere så mye med positivt resultat!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er min historie om igjen... Og det er kjempetrist. Jeg synes og den telefonen er det værste nå... Jeg er igang med 3. icsi, fordi ivf ikke funket.. Kun når du får tilbake egg teller det som forsøk!

 

Lykke til neste gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ingen forklaring på hvorfor, de sjekket ikke det på Riksen, sa bare at det nok skulle gå bra med ICSI.

Selv tror jeg at eggene mine har seigt eller hardt skall, siden mannens svømmere skal være av meget god kvalitet (i følge Riksen). Og det viser seg jo at både egg og sædceller er ok siden det gikk med ICSI. Og der har vi nok årsaken til at vi i løpet av nesten 2 og et halvt år ikke har klart det på egen hånd.

 

Vet at tiden frem til det begynner å skje noe går ganske så sent, men plutselig er det spraystart og da går jo dagene relativt kjapt siden de blir delt opp av sprayingene. Og etter sprøytestart er man jo nesten ved egguthenting. Syntes i alle fall denne tiden gikk ganske fort. Rugetiden gikk forsåvidt også ganske fort, men bare vent til du faktisk blir gravid, tiden har aldri gått så sakte før :o)

 

Håper dere er like heldige som oss, og at det ordner seg med ICSI, vi fortjener det så inderlig, alle sammen!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...