Gå til innhold

Optimisme før man kommer til uke 12!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som har tatt tidlig UL! Jeg har også tatt flere UL allerede, sist nå da jeg var 8-9 uker på vei. Legen sa da at sjansen for at dette gikk galt var helt neglisjerbar. Grensen ved 12 uker er satt fordi det kan ta helt opp til 3-5 uker før man spontanaborterer etter at fosteret dør. Tidligere var det jo ikke så vanlig med ultralyd, og da måtte man jo vente til man eventuelt startet å blø. Dersom du har sett at det er liv såpass sent som rundt 8-9 uker, er sjansen altså liten for at det skal gå galt. Kan jo selvsagt ikke utelukkes, men veldig mye mindre enn man kanskje føler når man går og venter disse endeløse ukene før man kommer til 2. trimester. En liten oppmuntring til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja dette var en god oppmuntring.....

skal på ul om en uke det blir spennende......

da skal jeg senke de høye skulderene mine......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre. Vi har et lite prøverorsbarn i magen derfor var vi tidlig ute med ultralyd, uke 7 (fosteret var 5 uker). Da slo det lille hjerte allerede tappert i vei. Og noen sier at det ikke er et liv. Legene sa da et når alt så bra ut så tidlig var det mellom 95-100% sjangse for at det går bra. Nå er jeg 12 + 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul på fredag og var da 11+1. Alt var i skjønneste orden, så da håper vi jo bare på det beste :)))

 

Takk for positivt innlegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...