Gå til innhold

Vogn med bag


sjokoBolla

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke vogner det er som har en sånn liten bag man kan ta ut og bruke i bilen den første tiden? Forstår det sånn at det er en bag som ligger inni selve bagen på vognen, og som kan tas ut og brukes i bil sammen med et sikkerhetsnett? Har jeg forstått rett? Mye nytt å sette seg inn i for en fersking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simo kombivogn passer sammen med nett man kan leie. Ellers finnes det også noe som heter boxette (?) som er noe av det samme. Alt kan leies feks. babyshop. Jeg på min side ville aldri bruk noe annet enn bilsete fra første dag pga sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes en ekstra liten bag som er i en bag men...

Vi har kjøpt Brio vogn, og baggen der kan man bruke i bilen m sikkerhetsnett, men det er jo begrenset hvor lenge man kan bruke det da. Tror det går an å leie sikkerhetsnett også, gå inn på trygg trafikk og kikk litt, tror det var der i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne i Danmark som fikk en sønn i høst, og hun har fotalt meg at det ikke er lovlig(?!!!) med kombi- og duovogner i DK. I DK kjøper alle det du beskriver, nemlig en bagvogn med en mindre bag oppi. Det blir noe helt annet enn kombivogner, hvor man har en løsbag oppi en sportsvogn. Vognene i DK er jo egenlig en bagvogn med en løsbag oppi. Venninnen min fortalte at den "lille" bagen (en hardbag) skal holde opp til ca. 1 år, mens den vanlige bagen på vognen skal holde til barnet er 3 år +. Var på ferie i DK i fjor og så selv at eldre barn enn datteren vår (hun var da 1 år) satt i bagvogn, med sele på. Synes det var rart at vi var de eneste med sportsvogn, men så fortalte meg venninnen min meg det om regler i DK....

 

Jeg regner med at den "lille" bagen i vognene i DK er på størrelsen med løsbagene en får i kombivogner her i landet, og dermed fint kan brukes med sikkerhetsnett. Vær obs dersom du imidlertid kjøper en duovogn, der er bagene mye større, og som oftest kan en ikke bruke nett over. Det gjelder i hvert fall Emmaljunga Duo vognene, og de sikkerhetsnett som leies ut på BabyShop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sendte den litt kjapt av gårde, får jo legge til:

 

Så hvis du skal ha en bagvogn med en bag oppi må du kanskje til DK for å kjøpe (?) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kombinere bruk av vognnett i bil og stol. For å finne ut av hvordan reglene var ifb med vognnett fann jeg ut at det var forferdelig mange rykter ute og gikk. Tok derfor kontakt med trygg trafikk og fikk følgende svar:

 

Det er lovlig og bruke vognnett i bil hvis nettet er merket godkjent ( se kode på trygg trafikk sider- husker den ikke i farta). Bagen som skal brukes må være stive karmer på. Hvilke vognbager som kan brukes står i bruksanvisningen til nettet. Etter det jeg har funnet ut er det eneste nettet på markedet simo sikkerhetsnett. Til det kan du i alle fall bruke simos sin bærebag (kombivogn) og brio sin bærebag(kombivogn). Ring og spør forhandler. Jeg tror ikke man kan bruke duo-bager, men er ikke sikker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bruke baggen til kombivognene i bilen (hardbag). Da med godkjent sikkerhetsnett (som man kan kjøpe eller leie).

Vi har Emmaljunga sport Combi kjøpt i DK og kan bruke bagen i bilen. Vår bag er like stor som bagen i de danske vognene. De danske vognene er kjempestore. Man må neste ha med tilhenger for å få vogna i en bil (hihi). Grunnen er at ungene sover ute i bagdelen mye lenger (flere år)enn norske barn. Mange av vognene i DK har to bagger. En liten til spebarn og en stor til større barn.

 

De sier at det er tryggest å¨bruke bilstol helt fra ungen er liten, men da er det jo begrenset hvor lenge man kan kjøre! Kan jo være en ide å ha begge tinga om man skal på lange turer da.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme med http://www.jane.es/

Dette er en billigere type sammenlignet med bebe comfort, hvor også "liggedelen" er godkjent til bil uten sikkerhetsnett. Genialt!

3-hjulingen heter Slalom Pro og selges på Barneverden. (Finnes også som 4-hjuling.)

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...