Gå til innhold

Like etternavn (som ikke passer sammen)..


MissHønemor

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har to veldig like etternavn, mitt er veldig vanlig i Norge hans ikke så vanlig. (2 vokaler som skiller mellom etternavnene våre) MEN, jeg er den eneste igjen i min familie som har dette navnet, og vil så gjerne føre det videre, men samtidig vil jeg at barnet ikke skal ha et kjempevanlig etternavn... Egentlig et enkelt valg vil sikkert dere si, men for meg er det ikke det... (mine søsken har sin fars navn, og mine søskenbarn heter også noe annet)

 

Hva gjøre dere som ikke er gift, men har ganske like etternavn som egentlig ikke passer sammen? Hvem sitt etternavn velger dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner din problemstilling. Forstår at du også ønsker å føre ditt navn videre. Vi er nok i litt samme situasjon (selv om mitt etternavn ikke er så vanlig) Så lenge fornavnet er enkelt og greit, går det nok bra med to etternavn (selv om de kanskje ikke passer så bra sammen)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gift,men har hvert vårt etternavn. Begge er skjeldne,og de passer absolutt ikke sammen. Likevel ser det nok ut til at vi må gå for begge. Jeg er siste i slekta som bærer navnet, så kan ikke gi meg på det. da får det heller bli langt. Bruker jo bare det ene navnet (mitt som står sist) til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke på den stakkaren som skal bære disse navnene da? Passer absolutt ikke sammen sier du. Og allikevel skal du gi det til barnet ditt.....

Skjønner ikke sånt jeg.......stakkars liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...