Gå til innhold

Hvor ofte sparker babyen deres?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten litt bekymret over at babyen min sparker ganske lite... Er 25+1 på veg i dag, og det har sikkert ikke vært mer enn ca 10 tydelige spark hittil i dag.

Babyen kan ha en aktiv runde på kvelden, men det varer sjeldent mer enn en times tid, så sovner hun igjen.

Om morgenen kommer noen få spark, før det blir rolig til utpå formiddagen en gang. Uansett, det er aldri voldsom aktivitet der inne..

 

Jeg har en datter fra før, og jeg syns å huske at hun sparket døgnet rundt.. Men, det er 13 år siden, og mye er glemt siden den gang...

 

Er det noen som teller antall spark? Bør vi gjøre det?

Hva er "normal aktivitet" ved 25 uker?

 

Noen som vet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er nå 24+3 og kjenner for det meste spark om morgenen og om kvelden når jeg ligger i sengen.

Det er først nå di siste dagene jeg har begynt og kjenne noe særlig spark om dagen, og det er da kun når jeg sitter i ro.

Har også lange perioder hvor det kan være helt roligt.

Så tror at dette er ganske normalt, fikk også beskjed om at en ikke trengte og telle spark før en var i uke 28, så før dette kan det sikkert variere en del.

Dett er er foresten vår nr 3 og elste jenta vår blir 4 år i sommer.

Og jeg mener og huske at det tok litt tid før jeg kjente bevegelser "hele" dagen med di 2 andre også.

 

Men hvis du føler deg veldig usikker så er det jo fort gjort og ta en tlf til jordmor og høre hva hun synes.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bevegelsene ved min første graviditet var veldig likt det du beskriver her. Kjente litt spark og liv da jeg var rolig, spesielt om kvelden. Ellers kjente jeg lite. Slik var hele svangerskapet, og av og til måtte jeg tenke meg om, om jeg i det hele tatt hadde kjent spark noen dager.

Men ut kom det en frisk og fin jente! Tror det varierer veldig hvor mye liv man kjenner i svangerskapet, så ut fra min erfaring høres dette du skriver om, helt normalt ut!

Jeg er nå 23 uker på vei, og er faktisk litt bekymret for det motsatte. Her er det livatt døgnet rundt, og opptil flere timer uten pause... Er gutt denne gangen, de er kankje litt mer aktive..? Håper i allefall at det ikke kommer en helt hyper tass til verden om noen mndr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og kjenner spark morgen og kveld. Og eventuelt hvis jeg sitter mye i ro. En trenger ikke telle spark før i uke 28...det er da du skal kjenne bevegelse hver dag. Det er helt forskjellig fra person til person, og trenger ikke være det samme som med første mann. Dette sa iallefall jordmor til meg. Jeg har fått en sparke skjema på UL som en fyller ut hver dag fra uke 28. Hvor mange spark og hvor ofte osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+1 idag og min lille varierer veldig i bevegelsene sine. Noen dager er hun kjempelivlig og jeg kjenner henne nesten gjennom hele dagen mens andre dager er det bare et dunk i ny og ne. Det er nesten som jeg må tenke etter på slutten av dagen om jeg faktisk har kjent henne! Det liker jeg ikke!! Synes det er mer behagelig når hun er livlig!

 

Legen min sa at det ikk evar før etter uke 28 at babyen får et mønster i bevegelsene sine så jeg håper jo at det er normalt! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...