Gå til innhold

Hvor lenge vondt i magen etter keisersnitt???


Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Tok keisersnitt for 5 dager siden, samt at jeg steriliserte meg samtidig. Reiste hjem fra sykehuset 2 dager etterpå og lurer litt på hvor lenge man er øm i underlivet/magen etter dette inngrepet. Vet at det er ekstra ømt pga operasjonen jeg hadde med steriliseringen også, men lurer på hvor lenge dette kan vare. Fikk beskjed om at jeg ikke skal løfte noe annet enn bebisen min de første 6 ukene og kjenner at jeg ikke skal gå for mye etc... Må bare få si at jeg foretrekker å føde naturlig, de to gangene jeg har gjort det så har jeg vært i super form bare timer etter fødslene. Denne gangen, med akutt ks, føles det mer som sykdom enn det naturlige en fødsel er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ks for 6 dager siden, har fortsatt ganske vondt i magen. Hvordan ser ditt ks ut? Mitt har blitt så gult rundt og litt hovent. Det er også litt sånn nummen følelse der. Lurer så på om det er noe innvendig blødning eller om dette er vanlig? Blitt gulere og gulere egentlig. Også stikker det så i kantene av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var støl i magen i en uke etter mitt ks. Etter det var det kun litt kribbling som er naturlig når ting gror i kroppen..men så hadde jeg planlagt ks også da.. Det er jo individuelt hvordan man takler ks, kanskje blir det mere vondt ved haste ks eller sterilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Jeg har noe spørsmål angår Planlagt Ks

Hvem må man snake med angår å ta det forsteden for Vaginalfødsel?

 

Må det ha noe medisikse problemer i det eller?

Hvem som kan bestame Jordmor eller Legen fra Sykehuset?

 

Hvis noen har trange Vaginal må mann ta Ks eller kan di ta Normal fødsel ?

 

Kan noen hjelpe meg å svare?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble tatt akutt keisersnitt på meg 13.03.. så er jo over en mnd siden nå.

den værste smerten ga seg etter ca en uke.. men var fortsatt vondt om jeg snudde på meg, brukte magen osv.. Den nummene følelsen er helt normal og ha. de har kutta over så mange nerver. så er det som gjør det. i førsten sp kjentes det omtrent ut som om ha fått bedøvelse hos tannlegen.. har ikke det samme følelsen lenger nå.. men kan klype meg der uten at jeg kjenner noe vondt..

tror nok ikke det blir så mye værre av at det er haste/akutt snitt.. for de gjør jo akuratt det samme.. bare at det da blir bestemt kort oppå operasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som regel så må det være en grunn til for at man skal få keisersnitt, er ikke noe man bare kan kreve selv..

anbefaler deg og snakke med jordmora eller legen din om dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at keisersnittet blir gult. Har selv tatt to og skal ta mitt 3. i november. Det er akkurat som en blåflekk, den blir også gul først!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt to keisersnitt selv, ett haste snitt og ett planlagt. Ved begge var jeg øm i magen i ca 14 dager etterpå. Kjente ikke mye etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...