Gå til innhold

søsteren min er glad for at jeg er gravid - ikke fordi jeg skal ha barn - men fordi jeg er blitt STØRRE enn henne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min er ett år eldre enn meg og har et barn. Helt fram til voksen alder har jeg vært tynnere enn henne, og hun har alltid vært opptatt av å sammenligne kroppene våre i speilet.

 

Men da hun ble gravid, kastet hun opp hver dag og gikk dramatisk ned i vekt. Hun ble kjempetynn, og det har hun vært i alle år siden fødselen (gutten hennes er nå 5 år).

 

Vi bor på hver vår kant av landet, og jeg var hjemme nylig og traff familien. Hun ga meg ikke klem eller gratulerte meg, men det første hun sa var: "reis deg opp, få se hvordan du ser ut."

 

Hun syntes jeg var KJEMPESTOR og kunne ikke la være å kommentere det, sa at jeg så ut som om jeg skulle føde hvert øyeblikk (jeg var da 28 uker på vei). At jeg så ut som hun gjorde da hun skulle føde, og dette fortalte hun til alle hun traff, sikkert så de også skulle kommentere hvor diger jeg var.

 

(For opplysningens skyld: Jeg er like høy som henne og har en slank figur, og hadde nå lagt på meg ca 6 kg. Men jordmoren hadde målt magen og sagt at den var helt perfekt i forhold til hvilken uke jeg var i.)

 

Alle andre, både familie, venner og til og med folk jeg ikke kjenner så godt, og som IKKE visste hva søsteren min hadde sagt, sa da de traff meg at de syntes jeg hadde LITEN mage, men at jeg var kjempefin og ønsket meg lykke til med graviditeten og fødselen. Det varmet - ikke det at jeg var liten, for jordmor hadde som sagt fortalt meg at alt var som det skulle, men at de tydelig valgte å gi meg positive kommentarer istedet for de sensasjonelle kommentarene søsteren min er så glad i.

 

Hvorfor kan hun ikke bare være GLAD på mine vegne? Hun har ikke engang spurt meg hvordan jeg har det, om jeg føler meg i fin form, ikke sagt at hun gleder seg til å bli tante, at hun skal hjelpe meg eller noe som helst. Hun er liksom bare opptatt av uvesentlige ting. Hvorfor kan hun ikke bare gi meg en klem og si at hun synes jeg er fin og ønsker meg det beste?

 

Her er kongekommentaren (før jeg ble gravid):

 

"Jeg vil bare ha gutter. Jeg vil ikke ha jente, det er jo bare kjedelig. Jeg tror DU kommer til å få JENTE."

 

Som om det var et nederlag. Og at det var en selvfølge at JEG kom til å oppleve dette nederlaget.

 

Jeg FÅR faktisk en jente. Det så vi på ultralyden. Og jeg elsker henne allerede, ingen skal noen gang behøve å tro noe annet, bare pga min søsters idiotiske kommentarer. Min datter er min store stolthet og glede!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe hyggelig at hun bare kommer med sånne kommentarer, men tenk på at hun har vært misunnelig på deg hele livet, så endelig er hun tynnere enn deg, og bare MÅ fortelle det til alle...Er veldig dårlig gjort av henne, og skjønner at det sårer deg! Min søster er også veldig opptatt av min vekt nå, for hun har vært større ennn meg noen år nå...men hun er kjempe glad for at jeg er gravid og venter baby også da, og det sier hun veldig ofte...Prøv å overse kommentarene hennes du (hun tenker nok ikke over hvor mye det sårer deg..., og hør på alle andre som tenker på babyen du venter fremfor vekten din...

 

Ikke bry deg om hennes kommentar om kjønnet! Synes du skal være stolt over at du får en datter...er vel ikke kjedelig det!!!

 

Gled deg over graviditeten nå, og tenk på vekta etterpå!Bare vent og se, du blir kvitt kiloene du også...

 

Kjempe masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt att du er litt "sint" skuffet over å få en sånn komentar fra din egen søster , syns ikke man skal si sånn i det hele tatt uansett, men virker jo som hun kanskje kan være en smule sjalu på deg..

har du prøvd å nevnt dette for henne ? spurt hvorfor hu sier det hu sier ? og om hun ikke kunne vært litt hyggeligere mot deg i steden?

 

hvis ikke så prøv å bare glem hva hun har sagt , du er sikkert kjempe flott.

 

og hvis dette er en trøst så er jeg nå 29 uker på vei og har lagt på meg 10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din oppfører seg dårlig ovenfor deg, men det høres jo ut som det bunner i sjalusi. Hun har sikkert alltid vært misunnelig på at du har vært tynnere enn henne. Syntes mest synd på søsteren din, det kan jo hende hun har hatt et dårlig forhold til kroppen sin i alle år? Lykke til med svangerskapet og tiden etter! Jeg venter selv jente nr. 2 og gleder meg veldig over å få jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk til dere for hyggelige innlegg!

 

Hele livet har jeg vært vant til usaklige og ufølsomme kommentarer fra søsteren min, så jeg tror nok dere kan ha rett i dette med misunnelse. Likevel klarer jeg ikke å la være å tenke. "Holder du virkelig på slik ennå??" Vi er jo voksne nå, begge to, og hun er mamma selv.

 

Heldigvis har jeg en yngre søster som er kjempeglad på mine vegne. Hun ga meg en lang, tårefylt klem da jeg fortalte at jeg var gravid, ble kjemperørt da hun fikk se ultralydbildene, og hun har faktisk begynt å strikke til babyen - enda hun ikke har strikket siden barneskolen. :)

 

Jeg har ikke spurt den eldste søsteren min som hvorfor hun sier det hun sier, men det kan jo være en ide - bare for å se om hun blir vippet av pinnen. Hun har jo hele livet "fått lov til" å si hva hun vil til hvem hun vil.

 

Takk igjen til dere - og lykke til med graviditet, fødsel og den fantastiske tiden fremover!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette var trist å høre! Søsteren din kan ikke ha det særlig bra med seg selv, både vektproblemer og andre greier kan spille inn her. Har hun hatt en spiseforstyrrelse eller noe? Synd, trist, en slik total mangel på sjenerøsitet i forhold til deg kan kun bunne i egne problemer. Kan du nevne det for foreldrene dine? De har jo sett dere sammen siden dere var små.

 

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva hun tenker med, ikke hode ihvertfall. Vær stolt over magen din, og ikke minst, den nydelige lille prinsessa di!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som om søsteren din har veldig dårlig selvtillit og derfor må rakke ned på deg..

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg jeg oxo hadde jeg vært deg...

Kos deg kjempe masse og drit i det hun sier..Hun bare ødelegger for seg selv...Et troll er hun:)

 

Du får si til henne at du synest at du er flott og det er det som teller, hva hun mener kan hun holde for seg selv hvis det bare er negative ting hun skal komme med..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1 64 høy og har lagt på meg 6 kg på 29 uker. Syntes det verken er for mye eller for lite. Ligger fint innenfor normalen. Har også fått kommentarer fra folk at jeg er liten og at jeg er stor.

Som regel så er det sånn at mennesker som har behov for å utpeke det de mener er negativt om andre, ikke har det spes godt med sitt eget selvbilde.

Jeg syntes det høres ut som du er omtrent perfekt i str din og gled deg til du får jente! Har ei fra før og venter en til. Ikke la andres dårlige selvbilde få rakke ned på din egen. Det virker som du er oppegående nok til å forstå at dette er sludder og vås fra din søster! Tror nok problemet hennes ligger helt andre steder enn din fysikk.

 

Gratulerer med perfekt mage og nydelig jente i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...