Gå til innhold

Kan du hjelpe meg med gode råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har menssmerter som kommer og går. I de siste timene har jeg vel hatt disse smertene 3-4 ganger, og det virker som det er mer tak i menssmertene nå. Smertene/ubehaget varer kanskje bare i max 10 sekunder. Noen av dere som vil beskrive begynnelsen på riene slik? Vannet har ikke gått, men har hatt mye slim de siste dagene, og var litt lyserosa i truseinnlegget i dag tidlig. Jeg håper så inderlig at fødselen snart er i gang, men jeg er redd dette bare skyldes ønsketenkning jeg. Jeg er i uke 39 nå, så fødselen må gjerne begynne for min del....Håper noen der ute kan fortelle om riene eller kynnere, eller i hele tatt om noen har nogenlunde like opplevelser som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er førstegangs og vet desverre ikke....men dette har jeg funnet her inne på BIM:

 

Forskjellen på kynnere og rier er i hovedsak at kynnere kommer helt uregelmessig og varer som regel i flere minutter, 10-15 minutter uten at det er noe farlig i det. Rier derimot kommer helt regelmessig, nesten så du kan stille klokka di etter dem og varer mye kortere. Rier begynner oftest med en lengde på 20- 30 sekunder, og så blir de lengre og lengre. Mot slutten av en fødsel varer de rundt ett minutt, noen ganger 1 1/2. På det stadiet er du som regel ikke i tvil om at du er i fødsel lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Nå kommer disse menssmertene, som er kraftige med 4 minutters mellomrom. Takene varer i 35 sekunder, er noe ubehagelig, men ikke akkurat kjempevonde. Har snakket med føden, og nå er det nok noe på gang her. Heldigvis! Skal ringe på nytt når det blir mer smertefullt og da var jeg hjertelig velkommen dit. Tjohei, nå blir det snart fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...